.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با قدرت از محور مقاومت در مقابل تضعیف امنیت منطقه حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد صهیونیست‌ها بخواهند امنیت منطقه را به بازی بگیرند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه غرب آسیا در دمشق حضور دارد در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره اهداف سفرش به سوریه گفت: با آقای بشار اسد گفت‌وگوهای متنوعی داشتیم. گفت‌وگوهایی که ناظر بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها بود به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و از جمله فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی و تجار دو کشور.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در فلسطین، اوکراین و وضعیت کشورهای منطقه گفت‌وگو کردیم. از جمله موضوعاتی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ادامه حمایت‌های بین‌المللی و چندجانبه از سوریه به دلیل مشکلاتی است که هنوز در بخش‌هایی از این کشور وجود دارد. وجود گروه‌های مسلح و تروریستی در مناطقی از سوریه و اینکه هنوز مناطقی از سوریه در اشغال آمریکا قرار دارد و نفت و اموال سوریه سرقت می‌شود و در این زمینه نیز مشورت‌هایی انجام دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی به دیدارش با فیصل المقداد نیز اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر خارجه سوریه آخرین موضوعات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.در حال برنامه ریزی هستیم که در ماه‌های آینده و هر چه زودتر به دعوت آقای بشار اسد پاسخ داده شود و روسای جمهور دو کشور در دمشق با هم دیدار کنند.

امیرعبداللهیان افزود: فراهم کردن مقدمات اسناد و توافقات این سفر از جمله موضوعاتی است که در دستورکار وزارت خارجه‌های دو کشور قرار دارد.

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره دیدارش با نمایندگان گروه‌های فلسطینی در دمشق همچنین گفت:‌ رژیم صهیونیستی در بحران‌های چند لایه امنیتی، سیاسی و اجتماعی قرار دارد. رفتار نخست وزیر این رژیم جعلی و تهدیداتی که می‌کند، ناشی از ضعف و مشکلاتی است که در درون سرزمین‌های اشغالی وجود دارد. نشست ما با گروه‌های فلسطینی در راستای تقویت محور مقاومت و تقویت امنیت منطقه و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: با قدرت از محور مقاومت در مقابل تضعیف امنیت منطقه حمایت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد صهیونیست‌ها بخواهند امنیت منطقه را به بازی بگیرند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در سفرش به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پیش از این نیز سفری به بیروت داشت و با مقامات لبنانی هم درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس