کد خبر 1455419
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
برف

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در بعضی ساعات بارش برف، پدیده مه و کولاک برف در ارتفاعات همچنین به‌تدریج کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی برای امروز (۲۵ دی) با فعالیت سامانه بارشی در استان به‌ویژه نیمه‌شمالی و ارتفاعات تا اوایل شب در بعضی ساعات بارش برف، پدیده مه، گاهی وزش باد و در ارتفاعات استان احتمال کولاک برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

از فردا به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه، روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا انتهای هفته به‌ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است.

امروز شاهد کاهش دمای روزانه و شبانه و فردا شاهد افزایش دمای روزانه (دمای بیشینه) به‌ویژه در مرکز و نیمه‌جنوبی استان و ماندگاری آن تا پایان هفته خواهیم بود. برای دمای شبانه ( دمای کمینه) عدم تغییرات محسوس و تنها در مرکز و نیمه‌جنوبی استان از دوشنبه شب (۲۶ دی) افزایش نسبی بین دو تا سه درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در نتیجه توصیه‌ها و نکات مربوط به یخبندان شبانه و ساعات اولیه صبح مد نظر قرار گیرد.

آسمان تهران فردا (۲۶ دی ) قسمتی ابری در صبح یخبندان و به‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۷ دی) قسمتی ابری و غبار محلی و به‌تدریج ابری، گاهی وزش باد ملایم و اواخر وقت غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس