کد خبر 1455443
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
بارش برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در کشور را تشریح کرد و گفت: پدیده قالب در همه استان‌های کشور، برودت هوا است.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی با تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در کشور گفت: خوشبختانه امروز هیچ جاده اصلی و مواصلاتی در کشور مسدود نشده و صرفاً تعدادی از جاده‌های فرعی و روستایی به‌صورت موقت به‌دلیل شدت بارندگی مسدود شده‌اند که عوامل پلیس راه و راهداری مشغول انجام اقدامات لازم هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بارندگی به‌صورت برف و باران در جاده‌های استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، قزوین، زنجان، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر گزارش شده و پدیده قالب در همه استان‌های کشور، برودت هوا است.

وی با تاکید بر اینکه این هفته زمان مناسبی برای سفرهای بین شهری نیست، گفت: تیم‌های پلیس راه و سایر سازمان‌های خدماتی به‌صورت ۲۴ ساعته در جهت امدادرسانی در جاده‌ها حضور دارند و طرح ویژه ترافیکی زمستانی با قوت در حال اجرا است.

وی ادامه داد: رانندگانی که در این ایام در جاده‌ها تردد می‌کنند باید آمادگی رانندگی در این شرایط را داشته باشند. همچنین اطمینان از سالم بودن خودرو و سیستم گرمایش و پر بودن باک سوخت خودرو قبل از سفر از الزامات سفر در این شرایط است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده‌ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

شیرانی با بیان اینکه در این ایام شروع بارش‌ها شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم، گفت: علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تصریح کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس