سکوت دموکرات‌ها و بایکوت خبری قتل معلم سیاه‌پوست در آمریکا

با وجود گذشت چند روز از قتل یک معلم جوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا که یادآور قتل فجیع جورج فلوید است، دموکرات‌ها و رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا ترجیح داده‌اند سکوت کنند.

به گزارش مشرق، (۱۳ ژانویه، ۲۳ دی) رسانه‌های آمریکایی با انتشار ویدئویی دردناک از قتل یک مرد سیاه‌پوست جوان آمریکایی به دست پلیس ایالات متحده با شوکر خبر دادند. این حادثه روز سوم ژانویه در محل یک تصادف ترافیکی رخ داد، زمانی که «کینان اندرسون» معلم ۳۱ ساله برای دیدار با بستگان خود در سال نوی میلادی به لس‌آنجلس رفته بود.

در ۱۳ دقیقه تصاویر منتشر شده مربوط به دوربین لباس پلیس، وحشیگری نیروهای پلیس لس‌آنجلس حین بازداشت اندرسون و بارها استفاده از شوک الکتریکی دیده می‌شود. چند مامور پلیس او را روی زمین نگه داشته‌اند و یک مامور آرنج خود را همراه با وزن بدنش روی گردن قربانی جدید پلیس آمریکا فشار می‌دهد. او بعد از بازداشت به بیمارستان منتقل می‌شود اما بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

این قتل یادآور فاجعه قتل تکان‌دهنده جورج فلوید به دست پلیس آمریکاست و خود اندرسون در تصاویر منتشر شده به آن اشاره می‌کند و به پلیس التماس می‌کند او را به جورج فلویدی دیگر در تاریخ آمریکا تبدیل نکند.

اما در حالی که قتل فجیع فلوید سیاه‌پوست آمریکایی در مه ۲۰۲۰ در شهر مینیاپولیس به دلیل فشار روی گردنش، سر و صدای زیادی در آمریکا به راه انداخت و به اعتراضات سراسری در ایالات متحده و حتی در جهان ختم شد، این قتل با وجود خشم زیادی که برانگیخته و کم از قتل فجیع فلوید ندارد، با سکوت و بایکوت خبری عجیبی در بین رسانه‌های جریان اصلی و سیاستمداران دموکرات آمریکایی که به دلیل تفاوت ظاهری مواضعشان با جمهوری‌خواهان ادعای حقوق بشری بیشتری دارند، همراه شده است.

حزب دموکرات که صدای بلندی در زمان قتل فلوید در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و اعتراضات سراسری در آمریکا داشتند، حالا که یکی از خودشان در کاخ سفید حضور دارد در استانداری دوگانه در قبال قتل اندرسون سکوت کرده و چشم خود را به روی آن بسته‌اند. جو بایدن که در روز خاکسپاری فلوید نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ بود، گفته بود که مرگ فلوید، دنیا را تغییر خواهد داد.

به باور یک نویسنده ساکن مونترال، حزب دموکرات در آمریکا موثرترین حزب در بین دو شر است و افزود دموکرات‌ها متهم شده‌اند که گورکن جنبش‌های اجتماعی هستند و می‌توانند از هر چیزی قسر در بروند.

آرنولد آگوست از اعضای شبکه همبستگی اتحاد سیاه‌پوستان برای صلح به پرس تی‌وی گفت که مبارزه برای جامعه سیاه‌پوستان در ایالات متحده شامل یک خیزش سیاسی بزرگ علیه نخبگان حاکم بود اما زمانی که بایدن که کامالا هریس را به عنوان اولین معاون سیاه‌پوست یک رئیس‌جمهور در آمریکا انتخاب کرد، به صحنه سیاسی کشیده شد، این قیام خاموش شد. وی افزود: به همین دلیل است که سازمان‌هایی مثل شبکه همبستگی برای صلح در آمریکا حزب دموکرات را به گورکن جنبش‌های اجتماعی متهم می‌کنند.

کینان اندرسون سیاه‌پوست قربانی خشونت و تبعیض در آمریکا پسرخاله «پاتریسه کالرز» یکی از بنیانگذاران جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» بود. این جنبش اجتماعی که از جامعه سیاه‌پوست آمریکا آغاز شد، برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 2
    شما دیگه چقدر پررو هستین!!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    همین پلیس آمریکا سالها چشمانش رو بر مرزها بسته بود و انواع مواد مخدر از آمریکای لاتین وارد آمریکا و کانادا میشد و همراه با رفتار حمایت از تروریسم کمیسیون ارتباطات فدرال سالانه میلیون‌ها نفر در آمریکا معتاد میشدند و البته میلیونها نفر کشته مجروح و معلول شدند. چون با این قانون اساسی غیر منتخب کشور دمکراتیک نیست بلکه یک جمهوری خودخوانده توسط چند نخبه بوده هست و هیچ چشم اندازی هم برای دمکراتیک شدن ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس