کد خبر 1455739
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
ممانعت آمریکا از عملیات الحشد الشعبی علیه داعش

یک مقام امنیتی عراقی گفت که ارتش آمریکا مانع عملیات نیروهای الحشدالشعبی در استان الانبار علیه داعش شده است.

به گزارش مشرق، یک مقام امنیتی عراقی به وبگاه المعلومه گفت که ارتش آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد، با تهدید نیروهای حشد الشعبی مانع عملیات آن‌ها علیه تروریست‌های داعش شده است.

او بدون ذکر نام خود گفت که آمریکایی‌ها هشدار دادند که در صورت انجام این عملیات، نیروهای حشدالشعبی را هدف قرار خواهند داد و از این رو عملیات به موعد دیگری موکول شد.

به گفته این مقام امنیتی این عملیات قرار بود در منطقه «وادی حوران» در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرزهای سوریه انجام شود و اطلاعات دقیقی از تحرکات فرماندهان و عناصر داعش جمع‌آوری شده بود.

او همچنین گفت که ارتش آمریکا به خوبی از افزایش تعداد تروریست‌های داعش در منطقه «وادی حوران» اطلاع دارد، اما هیچ اقدامی نمی‌کند و همزمان مانع عملیات نیروهای عراقی می‌شود.

در همین حال ستاد عملیات مشترک عراق نیز مسئولیت پاکسازی این منطقه از تروریست‌های داعش را به نیروهای حشد الشعبی واگذار کرده است. روز شنبه گذشته حشد الشعبی از ارسال تجهیزات و تسلیحات سنگین به مناطق بیابانی در نزدیکی مرز سوریه برای آغاز یک عملیات امنیتی خبر داده بود.

در این رابطه محمد السودانی نخست‌وزیر عراق روز گذشته در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که منبع تهدید عراق تروریست‌هایی هستند که از مرز سوریه وارد این کشور می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    ازفرداس باپهباد هم داعش روبزنن هم سنتکامو میگی نه نگاه کن یامحاصره میذارن بمونن خرجشون روسنتکام ازترس هم بدن واومدن بیرون ازمحوطه داعشیارومیکشن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    3 0
    کبکت خروس میخونه؟ به خلیج فارس میگی عربی؟ همین عرب ها با آمریکا شب تو خواب چش بسته دستگیرت می کنن. بذار یه کم دیگه دست ایران کوتاه بشه ببین چه بلایی سرتون میاد. دست ایران نمک نداره.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    به نظرم نیروهای نظامی کشورمان میتونند به طور مشروع، نیروهای تروریست را در این منطقه مورد هدف قرار دهند. آمریکایی یا هر انگل دیگه ای کیلویی چنده؟ تروریست بایستی نابود بشه و اگر هر نیرویی عامل جلوگیری باشد آن نیرو نیز تروریستی است و بایستی نابود گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس