.

یک مقام سیاسی و از اعضای گروه‌های مقاومت عراقی در پاسخ به اظهارات نخست وزیرعراق دفاع از ماندن نیروهای نظامی خارجی در این کشور گفت که بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق برگشت ناپذیر است.

به گزارش مشرق، این منبع سیاسی عراقی که خواست نامش محفوظ بماند به "اسپوتنیک" گفت که مواضع جدی علیه اظهارات محمد شیاع السودانی در خصوص باقی ماندن نیروهای نظامی آمریکایی در عراق اتخاذ خواهد شد.

وی افزود،رهبران هیأت هماهنگی چارچوب گروه‌های شیعه خواستار جلسه فوری برای صدور تصمیم یکپارچه علیه تصمیم دولت کنونی و علیه اشغالگری آمریکایی شده‌اند.

محمد التمیمی از اعضای چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه در عراق نیز در توئیتی خطاب به نخست وزیر عراق نوشت: چه کسی به شما اجازه داد که با خون شهدا معامله کنی و شما کی هستی که بخواهی سرنوشت عراق را تعیین کنی؟ و از کی تا حالا آمریکا به کشوری دوست تبدیل شده است؟

وی افزود: موضعی جدی و قطعی در خصوص اظهارات السودانی و تمام کسانی وجود دارد که بخواهند با حاکمیت عراق معامله کنند، صرف نظر از این که این فرد چه مقام و منصبی در کشور داشته باشد و هزینه این کار چه میزان باشد.

این سخنان به دنبال آن روی می دهد که نخست وزیر عراق روز یکشنبه در مصاحبه با نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال از حضور نیروهای ایالات متحده در کشورش دفاع کرد و هیچ جدول زمانی برای خروج آنها تعیین نکرد.

وی با اشاره به نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به واحدهای عراقی در مقابله با داعش آموزش می‌دهند، گفت که نیروهای خارجی همچنان مورد نیاز هستند.

السودانی که اکتبر گذشته به قدرت رسید، می گوید که قصد دارد در ماه آینده یک هیات بلندپایه را برای مذاکره با مقامات آمریکایی به واشنگتن بفرستد.

نخست وزیر عراق افزود: بغداد مایل است روابطی مشابه با واشنگتن داشته باشد که عربستان و سایر کشورها از آن برخوردار هستند.

سودانی به این روزنامه گفت: من این موضوع را غیرممکن نمی‌دانم که ببینم عراق همزمان روابط خوبی با ایران و آمریکا دارد.

نیروهای نظامی آمریکایی بعد از ساقط کردن صدام دیکتاتور عراق در سال اسفند ۱۳۸۱ ( ۲۰۰۳ میلادی) در پایگاه های مختلف در عراق مستقر شدند.

پارلمان عراق به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس جانشین حشد الشعبی عراق و نیروهای همراه آنان در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد با تصویب قانونی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس