کد خبر 1455988
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
ایران هلند

وزارت خارجه هلند به تبعیت از کشورهای تروئیکای اروپایی، سفیر ایران را در پی اعدام جاسوس لندن احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه هلند به تبعیت از کشورهای تروئیکای اروپایی، سفیر ایران در لاهه را دوشنبه (۱۶ ژانویه، ۲۶ آبان) به دلیل اعدام علیرضا اکبری جاسوس لندن احضار کرد.

به گزارش آناتولی به نقل از رسانه‌های داخلی این کشور، ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند نگرانی‌های خود را به علیرضا کاظمی ابدی سفیر ایران ابراز کرد.

وزارت خارجه هلند پیش‌تر هم در حمایت از اغتشاشات ایران، پانزدهم دسامبر و هفتم ژانویه سفیر ایران را احضار کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم دوشنبه اعلام کرد آنالنا بائربوک وزیر خارجه این کشور سفیر ایران در برلین را برای بار دوم در یک هفته به دلیل ادعایی «نقض گسترده حقوق بشر و موج اعدام‌ها» توسط تهران احضار کرد.

شنبه وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای از احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در پاریس در اعتراض به اعدام علیرضا اکبری خبر داد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس نیز شنبه پس از اعلام اعدام جاسوس لندن از سوی قوه قضاییه ایران، اعلام کرد به طور موقت سفیر خود را از تهران برای رایزنی‌های بیشتر فرا می‌خواند. پیش از اقدام انگلیس، در واکنش به مداخلات نامتعارف لندن از جمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه احضار و به او گفته شد که «اقدام قاطع برای صیانت از امنیت ملی ایران منوط به رضایت دیگر دولت‌ها نیست».

اعدام این جاسوس که بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود، بهانه جدید کشورهای غربی برای اعمال فشار بر ایران شده است.

پیش‌تر پایگاه اطلاع‌رسانی پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد در نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه نمایندگان پارلمان قصد دارند سه‌شنبه (۱۷ ژانویه) واکنش اتحادیه اروپا به «اعتراضات و اعدام‌ها» در ایران را با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بحث بگذارند و روز پنجشنبه قطعنامه‌ای ضد ایرانی به رای گذاشته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    مگه شماها مخالف جمهوری اسلامی و مسئولانش نبودید حالا جمهوری اسلامی داره مقاماتش را اعدام میکنه چرا ناراحت میشید؟ مگه اکبری از مسئولان نظام نبود؟
  • NL ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 2
    مرگ بر هلند مرگ بر اروپا مرگ بر همه جا
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 2
      همه جا رو خوب اومدی خخخخخخ . فقط خودمون حقیم .خخخخ
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    این بربرها بصورت هماهنگ برای اعدام خائنین به اسلام و ایران فشار وارد میکنند تا جان بقیه خیانتکاران رو تضمین کنند .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    مقابله به مثل کنید .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 0
    عجب مزدور هدایت تروریستی در کشورها را با تغییر تابعیت وی حمایت می کنند - خیلی غلط می کنند در اتحادیه تروریستی اروپا که شب روز به همراهی ناتو مشغول اعمال تروریستی هستند از فریب خوردهای ملتها بخصوص ایران حمایت می کنند.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    ازکشورهای اروپایی یک لیستی ازافراد دوتابعیتی ونوکر وجاسوسانشان بخواهید تامبادا اشتباهی یکی از انها بعنوان وطن فروش ومفسد فی الارض اعدام نشوند ما خاعن رابعنوان یک ایر انی وطن فروش .اعدام میکنیم
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    هلند خرکی باشه
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    معلوم است تیر سازمان اطلاعات و قوه قضائیه درست به برجک غربیها اصابت کرده که این قدر دردشان می اید علت این همه بی تابی انگلیس و غربیها این است که اولاً هم شاه مهره انها شکار شد ثانیاً شبکه های مرتبط با این جاسوس شناسایی شده ثالثاً با اعدام این جاسوس سایر کسانی که ظرفیت جاسوس شدن را دارند دچار ترس و دلهره میشوند و به این راحتیها حاضر نمی شوند جاسوسی کنند و این ان چیزی است که غربیهای توطئه گر را شدیداً نگران و عصبانی کرده.
  • رضا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    اروپایی ها را رو بدهی با چارق میان تو سفره. خیلی پر رو هستن خداییش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس