.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه واکنش‌های عصبی مقام‌های این کشور به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس، ادعا کرد: جهان شما را زیر نظر دارد و پاسخگو خواهید بود.

به گزارش مشرق، جیمز کلورلی این مطلب را عصر دوشنبه (به وقت محلی) در نشست ویژه پارلمان انگلیس در خصوص اعدام اکبری که با حضور تعداد اندکی از نمایندگان مجلس برگزار شد، مطرح کرد.

وی عنوان کرد که در پی اجرای حکم اکبری، کاردار سفارت ایران در لندن احضار، دادستان کل ایران تحریم و سفیر انگلیس از تهران برای انجام رایزنی فراخوانده شد.

کلورلی با بیان اینکه صبح امروز (دوشنبه) با سایمون شرکلیف سفیر انگلیس، دیدار کرده است مدعی شد: «اکنون باید گام‌های بعدی را در کنار متحدان‌مان برای مقابله با تشدیدهای فزاینده ناشی از ایران مد نظر قرار دهیم و ما خودمان را به گام‌هایی که قبلا اعلام کردم محدود نمی‌کنیم»

وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش طبق آخرین گزارش شورای اروپا به تضعیف حقوق مردم این کشور متهم است، در مسیر حمایت از گروه‌های ضد انقلاب و برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران در ایران مدعی شد که لندن در کنار مردم ایران ایستاده است.

او در ادامه دروغ‌پراکنی‌ها علیه ایران، به ارائه آمارهای ساختگی درباره حوادث اخیر پرداخت و ادعا کرد ۵۰۰ نفر در جریان اغتشاشات کشته و ۱۸ هزار نفر بازداشت شده‌اند. وی با بیان این مطلب یادآور شد که لندن در عرض سه ماه گذشته پنج بسته تحریمی علیه ایران وضع کرده و امروز (دوشنبه) نیز ۳۰۰ شخصیت و سازمان ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

کلورلی در بخشی از اظهاراتش اعتراف کرد که دولت لندن به حمایت مالی از بخش فارسی بنگاه سخن‌پراکنی این کشور (بی‌بی‌سی) برای انعکاس دیدگاه‌هایش در داخل ایران و حمایت از اغتشاشگرانی که او آن‌ها را شجاع نامید ادامه می‌دهد.

این درحالیست که مواضع مداخله‌جویانه لندن در امور داخلی ایران، روابط دو کشور را در ماه‌های اخیر به تنش کشانده است. وزارت امور خارجه کشورمان دو روز پیش در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس ازجمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سایمون شرکلیف سفیر این کشور در تهران را احضار کرد.

در این نشست مراتب اعتراض کشورمان نسبت به اقدامات خرابکارانه و مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس منعکس شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به اطلاعات متقن به دست آمده در خصوص دام طراحی شده برای علیرضا اکبری از سوی طرف انگلیسی، خاطرنشان ساخت، دولت انگلیس باید پاسخگوی برقراری ارتباطات نامتعارف منجر به تعرض به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران باشد و حمایت ناموجه و شیطنت آمیز از عامل جاسوسی با ادعای روابط مبتنی بر احترام متقابل سازگار نیست

مدیرکل غرب اروپا با تاکید بر این که اقدام قاطع برای صیانت از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران منوط به رضایت دیگر دولتها از جمله انگلیس نخواهد بود، تصریح کرد تداوم این قبیل اقدامات غیرقانونی و مجرمانه به هیچ عنوان قابل تحمل نیست، لذا دولت انگلیس باید پیامدهای مسؤولیت تداوم رویکرد غیرمتعارف و مداخله‌جویانه خود را پذیرا باشد.

در ادامه تصریح گردید بر اساس قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران، تابعیت دوگانه قابل پذیرش نیست و مداخلات و اظهارات مخرب انگلیس به این بهانه، فاقد وجاهت است.

مدیرکل غرب اروپا در پایان ضمن محکومیت مجدد هرگونه اقدام نامتعارف و تهدیدزا در حوزه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، از سفیر انگلیس خواست تا مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمّد IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 1
    اگر جاسوس نبوده، پس این همه جِلِز و وِلِز به خاطر چیه؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 1
    چه شاه مهره ای زدیم. دارن می میرن از خشم و ترس. عجله نکن بقیه شونم کم کم‌ شناسایی میشن و به سزای عملشون می رسن.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    حضرت آیت الله طالقانی در اوایل انقلاب نکته خوبی را فرمودند که استعمار را در منطقه باید دفن کنیم. هر آنچه استعمار و یارگیری استعمار از تروریست های منطقه برای ضرر زدن به ایران جمع شده اند بایستی در منطقه دفنشان کرد. اجداد تبهکار غرب میراث تجاوز به دیگر ملت ها از جمله ایران یک بدآموزی کودکانه برای تبهکاران فعلی حاکم بر غرب شده است. با سیلی محکم باید از خواب غفلت و خیانت، غرب و غرب دوستان را بیدارشان کنیم- اگر غرب سر عقل آمد و روابط سالم را برگزید ملت انقلابی ایران به سلام و سلامتی علیک السّلام می گوید.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    غلط زیادی دارن میکنن، نباید بهشون بها داد. خود انگلیس پس از پایان جنگ جهانی دوم و اشغال برلین به دست متفقین، گوینده انگلیسی رادیو برلین رو به جرم خیانت اعدام کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس