هفت سفیر تازه منصوب شده ای که امروز با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند +سوابق

سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در قبرس، پاکستان، سوریه، امارات، نیوزیلند، پرتغال و سنگال امروز در آستانه عزیمت به محل ماموریت با آیت‌الله رئیسی دیدار و خداحافظی کردند.

به گزارش مشرق، امروز (سه شنبه) ۲۲ فروردین ماه هفت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران قبل از عزیمت به محل ماموریت با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کردند.

«علیرضا سالاریان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قبرس، «رضا امیری‌مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده، «رضا نظرآهاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، «سیدمجید تفرشی خامنه» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال و «حسن عسگری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال هفت سفیری بودند که با رئیس جمهور دیدار کردند.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

* علیرضا سالاریان سفیر جدید ایران در نیکوزیا

براساس این گزارش، علیرضا سالاریان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان به جای «حسین امینیان طوسی» عهده دار سفارت ایران در نیکوزیا شد. البته بعد از پایان ماموریت امینیان طوسی، فرامرز جنتی به عنوان سرپرست سفارت ایران در این کشور مشغول فعالیت بود. سالاریان همچنین پیش از این سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو نیز بوده است.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

* رضا امیری‌مقدم به سفارت ایران در اسلام آباد می رود

رضا امیری‌مقدم هم به جای «سید محمدعلی حسینی» سفیر پیشین ایران در اسلام آباد به این سمت منصوب شد.

* حسین اکبری عهده دار سفارت در دمشق

براساس این گزارش، حسین اکبری هم به جای «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دمشق شد. لازم به ذکر است مهدی سبحانی هم قرار است به جای عباس بدخشان ظهوری به ارمنستان برود.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

اکبری چند روز پیش نیز با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت وگو کرده بود.

* عامری به ابوظبی می رود

رضا عامری مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه که سابقه سفارت در الجزایر، سودان و اریتره را در کارنامه کاری خود دارد قرار است بعد از حدود هفت سال و نیم که سفارت ایران در ابوظبی در سطح کاردار اداره می شد به امارات عربی متحده برود و عهده دار این سمت شود.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

به گزارش فارس، پس از قطع رابطه عربستان سعودی و ایران در دی ماه ۱۳۹۴ و در پی حمله به سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری این کشور در مشهد - در اعتراض به اعدام شیخ نمر- تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی از جمله سودان به تبع عربستان در روابط خود با ایران تجدیدنظر کردند و امارات عربی متحده به کاهش سطح روابط از سفیر به کاردار بسنده کرد. این کشور «سیف الزعابی» سفیر خود را از تهران فراخواند و از تعداد دیپلمات‌های ایرانی در ابوظبی کاست و «محمدرضا فیاض» سفیر پیشین ایران در امارات دی ماه ۱۳۹۴ با تصمیم وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تهران بازگشت. از آن زمان روابط دیپلماتیک دو کشور در سطح کاردار اداره می‌شد تا اینکه شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۱) سیف الزعابی باز به تهران بازگشت و فعالیت خود را به عنوان سفیر این کشور از سر گرفت.

* نظرآهاری سفیر جدید ایران در ولینگتون

رضا نظرآهاری مشاور وزیر امور خارجه که سابقه سفارت ایران در ژاپن و فنلاند را در کارنامه کاری خود دارد قرار است عهده دار سفارت ایران در ولینگتون (نیوزیلند) شود. مدیرکل اسناد و تاریخ دیپلماسی، معاون پژوهشی و مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه از دیگر سمت های نظرآهاری بوده است.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

* تفرشی خامنه هم عهده دار سفارت در لیسبون شد

سیدمجید تفرشی خامنه که سابقه سفارت ایران در نیوزیلند را دارد نیز قرار است به لیسبون برود تا سکان سفارت ایران در پرتغال را بر عهده بگیرد. وی پیش از این معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بوده است. وی جایگزین مرتضی دامن پاک جامی سفیر پیشین ایران در لیسبون شده است.

هفت سفیر تازه منصوب شده‌ای که امروز با رئیسی دیدار کردند +سوابق

* حسن عسگری سفیر جدید ایران در سنگال

حسن عسگری هم به جای محمدرضا دهشیری عهده دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سنگال شده است.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار تلاش برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تبادلات تجاری، تعمیق مناسبات سیاسی و ارائه خدمات بهینه به ایرانیان مقیم خارج از کشور را از مهمترین ماموریت‌های سفرای جدید خواند و از آنها خواست با تأکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر کشورمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علم و فناوری، بهداشت و درمان و گردشگری تلاش کنند.

به گزارش فارس، دهم اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) نیز تعدادی از سفرای تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور با رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کردند.براین اساس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در کرواسی و جایگزین پرویز اسماعیلی، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در اسپانیا و جایگزین حسن قشقاوی، سعید کوزه‌چی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و جایگزین سعید بادامچی شبستری، محمدرضا بابایی سیاهکل سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، محمود بریمانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئیس، علی‌اکبر جوکار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، پیمان سعادت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، مجتبی فقیهی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو، ملک‌حسین گیوزاد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یونان، علیرضا صانعی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلاروس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    17 0
    پس سفیر چین چی این شخص یک لیبرال از زمان روحانی سفیر بوده و یکی از اشخاص گماشته روحانی بوده هرچی که روحانی کاشته مثل گل خرزهره است از ما گفتن بود
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      23 0
      واقعا؟ نه قبول نیس، کل تیم لندنی استعفا بشن.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    21 0
    خوبن، سفیر امارات باید لاغر و قدبلند باشه و انقلابی ایشون بدرد مالزی یا سنگاپور میخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس