آپارتمان

کارشناس اقتصادی گفت: لابی مخالفان تصویب طرح مالیات بر سوداگری سبب شده تا ۲دستور جلوی بررسی این طرح قرار گرفته و با توجه به فرارسیدن زمان بررسی لایحه بودجه و پس از آن برنامه هفتم با تاخیر مواجه می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد حمیدزاده‌ کارشناس اقتصاد مسکن ضمن اشاره به روند تصویب طرح مالیات بر سوداگری اظهار داشت: این طرح در مهار سوادگری با اتکا به کاهش جذابیت این مدل فعالیت‌های غیرمولد در کشور اثر بسزایی دارد و می‌تواند از جهش‌های قیمت ارز، سکه، خودرو و مسکن جلوگیری کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن ضمن تاکید بر اهمیت تصویب این قانون گفت: این طرح برای اقتصادی ما از نان شب واجب تر است اما ذی‌نفعانی که از تصویب این قانون آسیب می‌بینند، مفاهیم طرح مالیات بر سوداگری که پیشتر مالیات بر عایدی سرمایه نام داشت را از سال ۱۳۹۵ معطل نگه داشته‌اند.

حمیدزاده با اشاره به روند تصویب قانون مالیات بر سوداگری گفت: در سال ۹۵ زمانی‌ که همه فکر میکردند، مالیات بر عایدی سرمایه به طور قطع تصویب می‌شود، مخالفت یک وزیر و همکاری رئیس مجلس زمینه عدم تصویب قانون را فراهم کرد و متاسفانه همین جریان همچنان در مجلس شورای اسلامی فعال است.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: بر اساس آخرین اخبار، ماده ۷ طرح مالیات بر سوداگری بار دیگر به کمیسیون اقتصادی رفت تا در رابطه با آن بحث شود اما متاسفانه جلسه کمیسیون اقتصادی تاکنون تشکیل نشده و عملا تصویب طرح با تاخیر مواجه شده است.

وی ادامه داد: در صحن علنی نیز، لابی مخالفان تصویب طرح سبب شده تا ۲ دستور جلوی بررسی این طرح قرار گرفته و با توجه به فرارسیدن زمان بررسی لایحه بودجه و پس از آن برنامه هفتم، عملا تصویب این طرح با تاخیر جدی مواجه می‌شود.

حمیدزاده گفت: انتظار از مجلس انقلابی این است که با سرعت این طرح‌های مورد نیاز اقتصاد را تصویب کرده و معیشت مردم را از دستبرد سوداگران حفظ کنند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اهیمت تسریع در تصویب طرح مذکور گفت: اگر ما در سال ۱۳۹۵ مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرده‌ بودیم، الان با این حجم از فعالیت غیر مولد مواجه نبودیم و نظام اقتصادی کشور به سوی حرکت بهتر هدایت می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    دلسوز شدید برا معیشت ملت خوبه تشکر.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    به تاخیر نیفتاد بلکه سوداگران به تاخیر انداختند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس