.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق حکم بازداشت شمار دیگری از مسئولان حکومت مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق این کشور را، صادر کرد.

به گزارش مشرق از رسانه های عراقی، شورای عالی قضایی عراق به ریاست فائق زیدان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حکم بازداشت شمار دیگری از مسئولان عراقی در ارتباط با پرونده "سرقت قرن" صادر شده است.

در جلسه روز چهارشنبه که با حضور رئیس شورای عالی قضایی، رئیس سازمان مبارزه با فساد "پاکدستی" و رئیس کمیته عالی حمایتی مبارزه با فساد تشکیل شد، پیشنهاداتی درباره برخی قراردادهای مشکوک که نشانه هایی از فساد در آن وجود دارد و ممکن است به ضرر کشور و ملت منجر شود ارائه شد.

رئیس دادگاه بدوی الکرخ نیز گزارشی درباره اقدامات انجام شده درباره پرونده کارت هوشمند به منظور بازنگری و اصلاح آن ارائه کرد.

پیشتر دادگاه بدوی الکرخ ویژه مبارزه با فساد دستور بازداشت مدیرکل "سازمان مالیات"، معاون وی، بازرس بخش مالی و نظارتی و مدیر بخش مالی آن و مدیران و صاحبان شرکت های مرتبط با پرونده "سرقت قرن" را صادر کرده بود.

"سرقت قرن" پرونده ای است که در آن حدود ۳.۷ تریلیون دینار عراقی معادل حدود ۲.۵ میلیارد دلار از محل مالیات های بانک «الرافدین» عراق، اختلاس و در قالب ۲۴۷ چک از طریق ۵ شرکت به پول نقد تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    لعنت خدا بر کسانی که از پول بیت‌المال مسلمین خصوصاً شیعیان دزدی می‌کنن.... نوش جانتان آتش جهنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس