فیلم

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به غربی ها هشدار داد که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آسیب‌پذیرتر خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، استولتنبرگ چهارشنبه شب در سخنانی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: بسیار مهم است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز نشود زیرا این یک تراژدی برای اوکراینی‌های خواهد بود.

وی افزود: اما این [پیروزی روسیه] برای همه ما نیز بسیار خطرناک خواهد بود زیرا این پیام به رهبران اقتدارگرا خواهد رسید که اگر از زور استفاده کرده و قوانین بین‌الملل را نقض کنند به آنچه که می‌خواهند، دست خواهند یافت. این مساله ما را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

استولتنبرگ با بیان اینکه حمایت نظامی از اوکراین امکان صلح را افزایش می‌دهد، افزود: سلاح‌ها، راهی به سوی صلح هستند. شاید این جمله متناقض به نظر برسد اما تنها راهی که می‌توان از طریق آن به توافق دست یافت این است که پوتین را متقاعد کنیم در میدان نبرد پیروز نخواهد شد و باید بنشیند و مذاکره کند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که غربی‌ها «تسلیحات سنگین» در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

وی در حاشیه اجلاس داووس در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که نیاز اوکراین «افزایش قابل توجهی» یافته است.

استولتنبرگ افزود: در مرحله حساسی از جنگ قرار داریم و نیاز اوکراین به حمایت بشدت افزایش یافته است.

وی گفت: اگر خواهان آن هستیم که فردا به راه حلی صلح آمیز بر اساس مذاکره دست پیدا کنیم امروز باید تسلیحات بیشتری به اوکراین ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    خوب ایران اگر نمی تواند موشک بالستیک به روسیه بفروشد باید کارخانه اش را در روسیه راه اندازی نماید یا اینکه سوخت جامد و قطعات مورد نیاز برای ساخت ان را به روسیه بفرستد و آنجا مونتاژ نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس