کد خبر 1468681
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
انتقاد رایس از مخالفان جمهوریخواه اوکراین

مخالفت یکی دیگر از چهره‌های جمهوریخواه آمریکا با عدم حمایت از اوکراین، شکاف در این حزب را تشدید کرد.

به گزارش مشرق، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه سابق آمریکا دیروز (۷ اسفند) هشدار داد که نامزدهای احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که حامی قطع کمک های واشنگتن به کی یف بوده اند، باید مراقب سخنان خود باشند.

رایس در جریان مصاحبه با شبکه «سی بی اس» و در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و ران دیسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا چنین اظهار نظری کرد.

مشاور امنیت ملی دولت جرج بوش گفت که بسیار مهم است که نامزدهای ریاست جمهوری «ماهیت این درگیری» را درک کنند.

ترامپ و دیسانتیس در سخنان اخیر خود قطع حمایت آمریکا از اوکراین و جلوگیری از نزدیکی بیش از پیش روسیه و چین را خواستار شده بودند.

پیشتر و همزمان با نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، مایک پنس نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه هشدار داده بود که مسکو به جنگ در اوکراین کفایت نمی‌کند.

معاون دونالد ترامپ گفت: اینکه فکر کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دست از تلاش برای تصاحب اوکراین برمی دارد، اشتباه است.

میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا نیز ارائه کمک های مالی و نظامی به اوکراین را «سرمایه گذاری مستقیم» آمریکا در تقابل با «ماشین جنگی» پوتین خوانده بود.

وی در بیانیه ای امنیت ملی آمریکا را در گرو ثبات و امنیت در اروپا و جلوگیری از پیشروی روسیه در این قاره دانست و در عین حال تشریح کرد که واشنگتن عامدانه سلاح‌های کهنه را به اوکراین می دهد تا زرادخانه خود را با مهمات مدرن تر تجهیز کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس