کد خبر 1522687
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
نیکی هیلی: مجلس سنای آمریکا خانه سالمندان است

نامزد جمهوری خواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به مکث طولانی رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا در برابر دوربین ها به شدت واکنش نشان داد و خواستار انجام تست سنجش عقلی سیاستمداران سن بالا شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، نیکی هیلی نامزد جمهورخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از مجلس سنای این کشور به عنوان بهترین خانه سالمندان نام برد.

وی با اشاره به مکث طولانی میچ مک کانال رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا در مقابل خبرنگاران و وضعیت جسمانی او هنگام پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: سناتور کنتاکی کارهای بزرگی انجام داده که شایسته تقدیر است اما تو باید بدانی که چه زمانی عرصه را ترک کنی.

نیکی هیلی وضعیت سناتور میچ مک کانال یعنی بی حرکت ماندن برای مدت طولانی و خیره شدن چشمانش به نقطه ای و نیز وضعیت جو بایدن و برگشتن به عقب او را ناخوشایند توصیف کرد و افزود: مجلس سنا بهترین خانه سالمندان در کشور است.

وی خواستار انجام تست سنجش عقلی سیاستمداران آمریکایی بالای ۷۵ و حتی بالای ۵۰ سال شد و افزود: اینها افرادی هستند که تصمیمات مربوط به امنیت ملی ما را می گیرند و تصمیم گیرنده اقتصاد ما هستند و ما باید بدانیم که آنها کاملاً سرحال هستند.

لازم به ذکر است که «میچ مک‌کانل»، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر در کنفرانسی مطبوعاتی مقابل دوربین رسانه‌ها بدنش برای بیش از ۳۰ ثانیه بی‌حرکت و چشمانش به نقطه‌ای خیره شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این اتفاق که برای دومین بار در عرض بیش از یک ماه گذشته برای مک‌کانل تکرار می‌شود در حین حضور او در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از شرکتش در نشست اتاق تجارت شمال کنتاکی در شهر «کاوینگتن» رخ داد.

بر اساس ویدیویی از این اتفاق که توسط یکی از رسانه‌های زیرمجموعه شبکه «ان. بی. سی نیوز» پخش شد، مک‌کانل بعد از آنکه یک خبرنگار از او سوالی درباره نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۶ پرسید به یک باره رشته افکارش قطع شد و برای مدت کنفرانس را نیمه‌کاره رها کرد.

این اتفاق بار دیگر وضعیت سلامت مقامات کهنسالی همچون مک‌کانل در کنگره و دولت آمریکا را زیر سوال برده است.

طبق ویدیوی منتشر شده، مک‌کانل پس از نزدیک شدن شخص دومی به او مجدداً صحبتش را از سر گرفت اما نیاز داشت که خبرنگاران دوباره سوالشان را به او تکرار کنند و پس از آن تنها به دو سوال دیگر با صدایی لرزان و کم جواب داد.

میچ مک‌کانل پرسابقه‌ترین رهبر یک حزب اصلی در سنا در تاریخ آمریکا است.

رهبر اقلیت سنا در ادامه صحبت‌هایش «دنیل کامرون»، دادستان کل ایالت کنتاکی را «بهترین کاندیدا با اختلاف زیاد» برای فرمانداری این ایالت خواند اما از گفتن اینکه آیا از «دونالد ترامپ» به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت می‌کند یا خیر امتناع کرد و سپس کنفرانس را با همراهی یکی از کارمندانش ترک کرد.

یکی از دستیاران مک‌کانل گفت، او پیش از آنکه در کنفرانس مطبوعاتی بعدی خود شرکت کند با یک پزشک درباره شرایط خود مشورت خواهد کرد.

یک سخنگوی مک‌کانل در توضیح گافی که او در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه داد گفت: «مک‌کانل در کنفرانس مطبوعاتی خود برای مدت کوتاهی دچار سبکسری شده و مکث کرد.»

مک‌کانل نخستین بار این گاف را در کنفرانسی مطبوعاتی در تاریخ ۲۶ ژوئیه (چهارم مرداد) در مقر کنگره آمریکا داد.

مک‌کانل در آن موقعیت نیز در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود پشت تریبون رفت و شروع به صحبت درباره لایحه بودجه نظامی سالانه آمریکا کرد. او داشت تاکید می‌کرد این لایحه «با همکاری خوب دوحزب» به پیش برده می‌شود اما به یکباره رشته افکارش قطع شده و صحبتش را با قفل شدن زبانش روی آوایی کشدار نیمه تمام گذاشت.

بر اساس فیلمی که از آن اتفاق منتشر شد، در ادامه ظاهراً زبانش قفل و به مدت حدود ۲۰ ثانیه به نقطه‌ای خیره شد. پس از این اتفاق چند عضو حزب جمهوری‌خواه که پشت سرش ایستاده بودند و نمی‌توانستند صورت او را ببینند آرنج او را گرفته و پرسیدند که آیا می‌خواهد به دفترش بازگردد؟

او پاسخی نداد اما به آرامی با کمک «جان باراسو»، سناتور ایالت وایومینگ و از دستیارانش که جمهوری‌خواه شماره سه مجلس سنا و جراح ارتوپد است به سمت دفترش رفت. کمی بعد مک‌کانل به کنفرانس مطبوعاتی خود برگشته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. یک سخنگوی رهبر اقلیت جمهوریخواه سنای آمریکا، دو روز بعد از گاف اول مک‌کانل، اعلام کرد او قصد دارد تا زمان انتخابات ۲۰۲۴ همچنان در پست رهبری خود باقی بماند.

مک کانل روز چهارشنبه نیز درست بعد از این سوال که آیا قصد نامزد شدن دوباره برای کرسی سنا در انتخابات ۲۰۲۶ را دارد بی‌حرکت ماند.

بسیاری از رهبران و سیاستمداران فعلی آمریکا پا به سن گذاشته‌اند. جو بایدن در حالی قرار است در انتخابات ۲۰۲۴ دوباره نامزد شود که ۸۰ سال دارد و بارها در مقابل انظار عمومی گاف هایی داده که وضعیت سلامتش را زیر سوال برده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    دولتمردان ایران همه ۲۵ ساله هستند
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      0 0
      سه تا چهار 25 سالند.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    بنازم به این همه اعتماد به نفس! نه که خودش دختر چهارده ساله ست؟
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    نظام حاکمه آمریکا کلا خانه سالمندان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس