چین: تحریم‌های آمریکا بر سر روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن قاطعانه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی را رد می‌کند و اقدامات متقابل لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد اقدامات جدید ایالات متحده برای اعمال فشار بر چین، «کوچکترین زمینه قانونی» ندارد و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار نگرفته است.

این مقام چینی دوشنبه (۲۷ فوریه) گفت: پکن قاطعانه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی بر سر روسیه را رد می‌کند و اقدامات متقابل لازم را انجام خواهد داد.

او در اظهارنظر درباره محدودیت‌هایی که واشنگتن ۲۴ فوریه (سالروز آغاز جنگ اوکراین) علیه شرکت‌های چینی بر سر روسیه اعمال کرد، گفت: ما از چنین اقداماتی به شدت ناراضی هستیم و اعتراض قاطع خود را ابراز می‌کنیم.

وی افزود: چین به اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق قانونی مشاغل چینی ادامه خواهد داد. این‌ها، تحریم‌های یکجانبه و خارج از حوزه صلاحیت قضایی آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان این که آمریکا به طور جدی منافع چین را نقض می‌کند، تصریح کرد پکن اعتراض جدی خود را در این خصوص به واشنگتن ابلاغ کرده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز (یکشنبه) در ادامه دخالت واشنگتن در امور داخلی چین و روابطش با روسیه، پکن را تهدید کرد و گفت هر گونه کمک نظامی پکن به مسکو «پیامدهای واقعی و جدی» برای چین به همراه خواهد داشت.

در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده به شدت از ائتلاف نظامی روسیه و چین ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین خصوص، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت دولت جو بایدن در حالی چین و روسیه را «مجبور» به اتحاد با یکدیگر کرد که باید به هر قیمتی از این موضوع اجتناب می‌کرد.

نگرانی غرب از کمک نظامی به روسیه در حالی است که کشورهای غربی از طریق عرضه کمک‌های نظامی و تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه به طولانی شدن جنگ اوکراین کمک کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 0
    باز کدخدا آمریکا عصبی شد همه رو تحریم کرد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 2
    چین باید تایوان را جزئی از خود بداند و ارتش خودش را به آنجا بفرستد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 0
    تا زمانیکه دلار واحد بین المللی پول باشد هیچ قدرتی نمی تواند با امریکا مقابله کند
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    چین با مهره روسیه چقدر هوشمندانه بازی می کند. به این میگن مملکت داری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس