مسکو: تحریم‌ها علیه روسیه کشورهای ثالث را مجازات می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بسته تحریمی دهم اتحادیه اروپا گفت بروکسل باز هم درباره اثربخشی تحریم‌ها علیه مسکو دچار اشتباه شد.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های اخیر ضد روسی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه باز هم درباره اثربخشی تحریم‌ها علیه روسیه از جمله بسته دهم جدیدترین تحریم‌ها دچار اشتباه شد.

وی با بیان این که «محدودیت‌ها بر تجارت با روسیه فقط باعث افزایش وابستگی به رقبای مستقیم خواهد شد»، افزود اروپا در حال از بین بردن حاکمیت اقتصادی خود است.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: اتحادیه اروپا تهدید می‌کند که کشورهای ثالث را به دلیل پیروی نکردن از تحریم‌ها علیه روسیه مجازات خواهد کرد. این تنها باعث افزایش رد سیاست غرب در سراسر جهان خواهد شد.

شنبه (۲۵ فوریه) «ووپکه هکسترا» وزیر خارجه هلند با اشاره به تصویب بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های جدید ۱۲۱ فرد و نهاد و سازمان را شامل می‌شود.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، در بسته دهم تحریم‌ها، نهادها و شرکت‌هایی که به حمایت از صنایع نظامی روسیه که در جنگ اوکراین مشارکت دارند می‌پردازند نیز در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا در ادامه اتهامات بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد که ارتباط مستقیم میان شرکت‌های ایرانی تولیدکننده پهپاد با مجتمع‌های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است و به همین دلیل چند نهاد و شرکت ایرانی در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفتند.

این در حالی است که از ابتدای جنگ اوکراین و به‌رغم هشدارهای روسیه، کشورهای غربی از طریق عرضه کمک‌های نظامی به کی‌یف به تشدید درگیری‌ها و طولانی شدن جنگ کمک کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس