نروژ ۱۲۱ فرد و نهاد روسیه را تحریم کرد

وزارت خارجه نروژ امروز در راستای اجرای دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو، ۱۲۱ فرد و نهاد روسیه از جمله رییس‌ جمهور این کشور را تحریم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه نروژ امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از وضع مجموعه جدیدی از تحریم ها علیه روسیه خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نروژ مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه وضع کرد که بر اساس آن، ۳۴ نهاد حقوقی و ۸۷ شخص حقیقی از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه نروژ، مطابق با تصمیم های ضدروسی اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا در ۲۵ ماه فوریه سال جاری میلادی، ۱۲۱ شحص و نهاد روسیه امروز به یک هزار و ۶۷۸ مورد تحریمی پیشین این کشور (علیه مسکو) اضافه شده است.

گزارش مذکور خاطر نشان می کند: مسدود کردن دارایی‌ های روس‌ ها، تجارت اوراق بهادار و سایر ابزارهای بازار پولی، ممنوعیت ورود و نیز پست‌ های مدیریتی در نهادهای حاکمیتی برای شهروندان روسیه نیز تمدید می شود.

بر این اساس، محدودیت های جدیدی برای واردات قیر، آسفالت، لاستیک و کربن سیاه و همچنین صادرات فناوری های پیشرفته، وسایل نقلیه، ساختمانی و سایر کالاهایی که می تواند برای ارتش مفید باشد، اعمال شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 6 اسفند ماه سال گذشته جزییات بسته دهم تحریم های این اتحادیه علیه روسیه را اعلام کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد.

بنا به اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بسته دهم تحریمی اروپا علیه روسیه، ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی در لیست سیاه قرار گرفتند.

این مقام اتحادیه اروپا در توییتر خود آورده بود: بسته تحریمی جدید علیه روسیه ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی را در هدف قرار می دهد، محدودیت های تازه ای بر واردات و صادرات (این کشور) وضع می کند و (پخش برنامه های) رسانه های تبلیغاتی روسیه را در این اتحادیه ممنوع می کند.

همچنین این تحریم ها شامل تجهیزات ویژه، قطعات یدکی و الکترونیک نیز می شود. بنا به اعلام تاس، ارسال کالاها و فناوری های دو منظوره اروپا از طریق روسیه ممنوع شد تا بدین طریق از دور زدن تحریم ها جلوگیری شود.

شورای اروپا همچنین اعلام کرده که اتحادیه اروپایی به عنوان بخشی از بسته دهم تحریم‌های ضدروسی ۷ شرکت ایرانی که به ادعای کشورهای اروپایی با روسیه در ارتباط هستند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

همچنین مطابق با بسته دهم تحریم های بروکسل علیه مسکو، اتباع روسیه از داشتن پست های مدیریتی در شرکت های راهبردی اتحادیه اروپا منع شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس