اتحادیه اروپا 121 فرد و نهاد روس و 7 شرکت ایرانی را تحریم کرد

وزیر خارجه هلند با اشاره به موافقت اتحادیه اروپا با بسته تحریمی جدید علیه روسیه گفت، در بسته جدید ۱۲۱ فرد و نهاد روسیه به لیست تحریمها اضافه می‌شود.

به گزارش مشرق، «ووپکه هکسترا» وزیر خارجه هلند امروز شنبه با اشاره به تصویب بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد که تحریمهای جدید ۱۲۱ فرد و نهاد و سازمان روسی را در بر خواهد گرفت.

هکسترا با استقبال از بسته دهم تحریمی بروکسل علیه مسکو گفت: تحریمهای جدید شامل ممنوعیت صادرات و اضافه شدن ۱۲۱ فرد و نهاد روسی به لیست تحریمها است.

نماینده سوئد در اتحادیه اروپا بامداد شنبه خبر داده بود که کشورهای اتحادیه اروپا با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

شورای اروپا همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپایی به عنوان بخشی از بسته دهم تحریمهای ضدروسی ۷ شرکت ایرانی که به ادعای کشورهای اروپایی با روسیه در ارتباط هستند را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

«اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه طی پیامی در سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، گفت کشورهای اروپایی به حمایت از اوکراین تا پایان جنگ ادامه می‌دهند.

فون‌درلاین با بیان اینکه دولت روسیه به‌دلیل آغاز جنگ با اوکراین با فشار زیادی مواجه است، توضیح داد: «ما به حمایت از اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه ادامه خواهیم داد. اوکراین قوی تر از همیشه است و پیروز خواهد شد زیرا متحدان در کنار آن خواهند ایستاد».

دولت انگلیس و کانادا نیز همزمان با سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین تحریمهای جدیدی علیه مسکو اعمال کردند. دولت لندن روز جمعه اعلام کرد ۵ مدیر یک شرکت ایرانی در زمینه پهپاد را به لیست تحریمهای خود اضافه کرده است.

از سوی دیگر چین روز پنج شنبه با ارائه یک طرح ۱۲ ماده‌ای خواستار توقف جنگ و بازگشت دو طرف به میز مذاکره شد.

وزیر خارجه آمریکا اما در مخالفت با طرح پیشنهادی پکن در موضعی که در حمایت از ادامه جنگ در اوکراین محسوب می‌شود گفته، شورای امنیت سازمان ملل نباید فریب تقاضاها برای آتش‌بس بی‌قیدوشرط یا موقت در اوکراین را بخورد و نباید با « معادل‌سازی غلط» از هر دو طرف بخواهد درگیری را متوقف کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    عالی ، ریشه روسیه رو بخشکونید
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      فعلا که ریشهٔ اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز شماها داره میخشکه کلنگی!!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس