کد خبر 1468943
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
وزیر خزانه داری آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف، گفت که هنوز موانع حقوقی برجسته‌ای برای مصادره کامل حدود ۳۰۰ میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده بانک مرکزی روسیه وجود دارد.

به گزارش مشرق، «جانت یِلِن» وزیر خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت و با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور و دیگر مقامات اوکراینی دیدار کرد.

یلن در این سفر ضمن تکرار وعده‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفرش به کی‌یف، بر تداوم حمایت‌های واشنگتن از اوکراین برای جنگ با روسیه و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یلن در گفتگو با «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین گفت که تا هر زمانی که لازم باشد، آمریکا در کنار کی‌یف می‌ایستد و از اقدامات زلنسکی در پاکسازی کابینه و نهادهای سیاسی این کشور استقبال کرد.

زلنسکی نیز درباره دیدار با وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: «ایالات متحده از روزهای اول این جنگ، از ما نه فقط با تسلیحات بلکه در جبهه اقتصادی با قدرت در حال حمایت بود. لازم است که تحریم‌ها تقویت شود تا روسیه توانایی تأمین مالی جنگ خود را از دست دهد».

نخست‌وزیر کی‌یف نیز گفت که با یلن درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله مصادره اموال بلوکه‌شده این کشور به نفع بازسازی اوکراین صحبت کرده است.

به نوشته رویترز، با این حال وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که هنوز موانع حقوقی برجسته‌ای برای مصادره کامل حدود ۳۰۰ میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده بانک مرکزی روسیه در آمریکا وجود دارد.

یلن ضمن هشدار درباره اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی اتمی روسیه، از انتقال ۱.۲۵ میلیارد دلار از بسته حمایت مالی جدید آمریکا برای اوکراین به مبلغ ۹.۹ میلیارد دلار خبر داد.

پیش از این، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست حامی صلح در جنگ اوکراین است، گفته بود تحریم روسیه و ارسال سلاح به کی‌یف، جنگ را متوقف نمی‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    مگه شما موانع حقوقی حالیتون میشه ...دروغ میگید از ترس اقدام متقابل روسیه این غلط نمی کنید
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    1 1
    جالبه برای دزدیشون از اموال روسیه دنبال دلیل حقوقی هستند تا دزدیشون رو قانونی کنن
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    چین عاقل باشد بجای ریختن خون سربازانش در جنگ با کره و ژاپن به همان سبک امریکایی ها جنگ نیابتی روسها را حمایت می کند چون بعد روسیه نوبت به چین می رسد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    جنگ اوکراین صحنه یک جنگ کلاسیک محض نیست و بیشتر ترکیبی از جنگ نامتقارن و کلاسیک است و باید ارتش روسیه ابتدا جنگ افزارهای جنگ نامتقارن یعنی پهباد و بالستیک و کروز نقطعه زن را می کرد و بعد وارد گود می شد الان هم دیر نشده و با خرید از ایران و چین می تواند کمبود را جبران کند
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    روسیه می تواند ماهانه با خرید 1000 پهباد شناسایی از چین و تبدیل آنها به پهباد تهاجمی اوکراین را نابود نماید
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    اوکراینی ها در این جنگ از تاکتیک گرونگیری مردم وسپر انسانی دارند استفاده می کنند که مانع استفاده از تمام ظرفیت نظامی دسته های تانک و توپخانه ارتش روسیه می شود روسیه باید با کوچاندن روستاها و شهرهای مسیر عملیات اش باید مانع این اقدام شود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس