کد خبر 1469108
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
اوکراین

دبیرکل ناتو با رد چشم‌انداز نزدیک عضویت کی‌یف در این ائتلاف نظامی غربی، وعده داد اوکراین در «بلندمدت» عضو خواهد شد.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی وعده داد اوکراین در «بلندمدت» به عضویت این ائتلاف نظامی غربی درخواهد آمد و چشم‌انداز عضویت در آینده نزدیک را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل ناتو در نشست خبری با سانا مارین نخست‌وزیر فنلاند در جریان سفر به این کشور، گفت «متحدان ناتو توافق کرده‌اند که اوکراین به عضویت ائتلاف ما درآید اما در عین حال این یک چشم‌انداز بلندمدت است» و سپس مدعی شد «مسئله فوری این است که اوکراین در برابر تهاجم روسیه یک کشور مستقل باقی بماند».

استولتنبرگ در ادامه سخنانش، بار دیگر مدعی شد فنلاند و سوئد به تعهدات خود برای عضویت در ناتو عمل کرده‌اند. این در حالی است که ترکیه همچنان با عضویت این دو کشور به پیمان آتلانتیک شمالی به دلیل محقق نشدن شروط آنکارا مخالف است.

دبیرکل ناتو همچنین در ادامه ادعاهای قبلی غرب درباره روابط پکن و مسکو، به چین در خصوص ارسال سلاح به روسیه هشدار داد.

اخیراً سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه هم گفته بود که پیوستن اوکراین به پیمان نظامی ناتو در حال حاضر مورد بحث نیست و در اولویت قرار ندارد.

«آنا کلیر لگندر» از ارائه زمان دقیق برای پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا هم خودداری کرد و تنها گفت که بروکسل نقشه راهی را برای پیوستن کشورها به اتحادیه اروپا ایجاد کرده که زمان‌بر خواهد بود.

جاه‌طلبی رئیس‌جمهور اوکراین برای الحاق این کشور به ناتو که این ائتلاف نظامی غربی را تا مرز روسیه می‌کشاند، یکی از دلایل آغاز بحران اوکراین بوده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه گفت کشورهای عضو ناتو رفتار یک دشمن واقعی را دارند.

وی با بیان اینکه غرب به‌شدت از گوش دادن به صحبت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امتناع می‌کند، اظهار داشت: اظهارنظرهای کشورهای غربی پس از سخنرانی پوتین در مجلس فدرال، نشان‌دهنده عدم تمایل آن‌ها به بررسی نگرانی‌های روسیه است.

مسکو بارها درباره اقدامات خصمانه کشورهای ناتو به رهبری آمریکا از طریق ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین هشدار داده و آن‌ها را طرف واقعی جنگ خوانده است.

.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس