‌

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز سفیر ایران را در سئول فراخواند.

به گزارش مشرق، تارنمای خبرگزاری یونهاپ به نقل از نشست خبری امروز لیم سو سوک، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نوشت که چو هیون دونگ، معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی، "سعید بادامچی شبستری"، سفیر ایران در سئول را فراخواند و موضع سئول را مجدداً در مورد اظهارنظر نسنجیده اخیر رئیس‌جمهوری این کشور در مورد ایران توضیح داد.

لیم گفت: همانطور که چندین بار توضیح دادیم، اظهارات گزارش شده جهت تشویق سربازان ما که در امارات در حال انجام وظیفه هستند، بیان شد!

وی تاکید کرد که این اظهارات ارتباطی به روابط کره جنوبی - ایران و روابط بین المللی ایران ندارد.

لیم همچنین نظر وزارت امور خارجه ایران مبنی بر اینکه اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی در مورد اقدام احتمالی سئول برای استقرار تسلیحات هسته ای کوتاه برد یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای در برابر تهدیدهای کره شمالی متناقض با تعهد اعلام شده این کشور به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) است را "بی اساس" خواند.

پیشتر سفیر کره جنوبی در پی اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور این کشور در امارات علیه ایران، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران توسط معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شد. رضا نجفی در این دیدار با تشریح روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهارات رئیس جمهور کره را دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه دانست. معاون حقوقی وزیر امور خارجه، خواهان توضیح فوری مقامات کره ای در مورد این اظهارات شد و بر ضرورت اصلاح فوری این رویکرد تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    29 1
    واقعا انفعالی عمل می کنیم
  • حقیقت گو IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    من فکر می کردم جواد ظریف بی عرضه است ولی ظاهراً امیرعبدالهیان خیلی باجربزه تر از ظریف نیست
  • سعید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    حالا این موضوع چ ربطی به جواد ظریف و امیرعبدالهیان داشت.حتما میخواستی امیر عبدالهیان ی مسلسل برداره بره رییس جمهور کره را تیربارون کنه ن؟ این کشورها از جایی دیگه دستور میگیرند.وگرن ایران ی سیلی بابت توقیف نفت کش کره بهشون زده که هنوز جاش جیلیس جیلیس میکنه
  • مهدی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    دروی خدابر وزیر امور خارجه که به موقع اقدام نمود. تشکر تشکر
  • ناشناس IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    دولت کره جنوبی واقعا مسخره است سفیر ایران را احضار می کنند و به ان می گویند چرا اعتراض کردید و گفتید به ما توهین نکنید خیلی خوب این بار به جای احضار پایگاه نظامی شما را در امارات موشک باران می کنیم و کشتی شما را در دریا به جای پولهای بلوکه شده مصادره می کنیم و اگر گروه به اصطلاح ضد دزدان دریایی فرستادید انها را هم هدف حمله قرار می دهیم برای ما تنبیه کردن کره جنوبی خیلی اسان است کافی است پهپاد و موشک به کره شمالی بدهیم تا دمار از روزگارتان دراورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس