ادامه انتقاد رسانه‌های کره جنوبی به اظهارت «یون» : گاف‌های دیپلماتیک کافی است

با بیشتر شدن پیامدهای دیپلماتیک پس از سخنرانی رئیس جمهوری کره جنوبی در سفر به امارات کارشناسان کره جنوبی از وزارت امورخارجه کشورشان خواستند روابط دیپلماتیک را با تمامی ظرفیت‌های دولت سرو سامان دهد.

به گزارش مشرق، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) در سفر به امارات متحده عربی، اظهارات تندی درباره ایران کرد که پیامدهای دیپلماتیک آن هر روز بیشتر از پیش می شود. پس از اینکه وی ایران را "دشمن امارات متحده عربی" خواند، جمهوری اسلامی ایران سفیر این کسور در تهران را فراخواند تا مراتب نارضایتی خود را اعلام کند. از سوی دیگر وزارت امورخارجه کره نیز در اقدامی متقابل سفیر ایران در سئول را فراخواند.

کارشناسان کره جنوبی معتقدند باوجود این که واکنش ایران به اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی به نفع هیچ کدام از دو کشور نیست، وزارت امورخارجه کره جنوبی باید به آهستگی و به سرعت با استفاده از تمامی ظرفیت های دیپلماتیک دولت خود به درست کردن گاف های دیپلماتیک رئیس جمهوری بپردازد.

یون سوک یول در دیدار از واحد ای اچ کی که در سال ۲۰۱۱ برای آموزش نیروهای ویژه به امارات فرستاده بود، مدعی شد که امنیت امارات، کشور دوست و برادر ما، مانند امنیت خود کشور ماست. همانطور که دشمن امارات و تهدیدآمیزترین خطر برای این کشور ایران است، دشمن ما هم کره شمالی است. ما و امارات شرایط مشابهی را تجربه می کنیم.

به نظر می رسد به احتمال زیاد وعده های محمد بن زاید بن النهیان رئیس امارت متحده عربی برای سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در کره جنوبی، پیش از سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به امارات موجب شد وی فراتر از حد و مرزها پیش رود و اظهارات مبالغه آمیزی در آن سفر داشته باشد. اما چنین سخنرانی که پای طرف سوم را به روابط پرتنش با امارات می کشاند به لحاظ دیپلماتیک مناسب و درخور نیست. زیان های چنین اقدامی بیشتر از نکات مثبت است و همانطور که انتظار می رفت جمهوری اسلامی ایران بلافاصله و به سرعت در برابر آن واکنش نشان داد و سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با نامناسب خواندن دیپلماتیک چنین اظهاراتی، مراتب ناخرسندی خود را اعلام کرد و منتظر پاسخگویی کره جنوبی برای ارائه توضیحات شد. روز بعد وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد اظهارات رئیس جمهوری این کشور اصلا متوجه ایران نبوده است و درباره سوءتفاهم هشدار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزانه IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 0
    مهم نظرشه که گفت. حالا ماله کشیدن چه فایده ای داره؟
    • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      و برای همین نظرش کلّی تحت فشار رسانه ها و مردم کره جنوبی قرار گرفته، و نتونسته ماله بکشه.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    متحد آمریکاست کره جنوبی... فراموش نکنید.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    این دستگاه دیپلماسی به مراتب منفعل تر از دوران ظریف عمل می کند! خدا رحم کنه با این جناح بازی های تعدادی سیاست پیشه که تمام اقتدار و آبروی کشور را هزینه رقابت خود کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس