کد خبر 1456636
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
یخبندان، زندگی انگلیسی‌ها را مختل کرد

تداوم کاهش دمای هوای انگلیس در روز پنجشنبه باعث شد تا ده‌ها مرکز آموزشی در این کشور تعطیل و هزاران مسافر به دلیل یخ‌زدن باندهای فرودگاه در منچستر سرگردان شوند.

به گزارش مشرق، مقامات فرودگاه منچستر اعلام کردند که به دلیل شرایط جوی، این فرودگاه به صورت موقت تعطیل شده است. عملیات پاکسازی باند فرودگاه از صبح امروز آغاز شده اما این وضع خشم بسیاری از مسافران را برانگیخته است.

یکی از مسافران در توئیتی نوشت که پس از دو ساعت انتظار برای سوار شدن به داخل هواپیما، همچنان روی باند فرودگاه انتظار می‌کشد و سایر سرنشینان هوا مستاصل هستند. این درحالیست که به گزارش منابع محلی سایر پروازهای ورودی به فرودگاه منچستر نیز به شهرهای اطراف هدایت شده‌اند.

سرمای هوا همچنین باعث تعطیلی ده‌ها مدرسه در منطقه ولز شده است. شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که ۶۵ مدرسه بر اثر یخبندان تعطیل شده و پلیس هم به مردم این منطقه توصیه که از تردد با خودرو در مناطق یخ‌زده خودداری کنند.

این درحالیست که طبق گزارش سازمان هواشناسی انگلیس دمای هوا دیشب دربرخی مناطق کشور به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صف رسید و کاهش دما در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دما هوا در انگلیس از ابتدای هفته جاری بر اثر ورود یک سامانه کم فشار کاهش یافته و سازمان هواشناسی چندین هشدار آب و هوایی صادر کرده است. پلیس انگلیس دوشنبه گذشته از ۵۶ فقره تصادف رانندگی در عرض ۲۴ ساعت خبر داد.

اداره آتش نشانی و نجات منطقه دوون و سامرست انگلیس هم از واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در این منطقه خبر داد که ۷۰ مسافر را حمل می‌کرده است. منابع خبری انگلیس می‌گویند که این حادثه بر اثر تصادف اتوبوس با یک دستگاه موتور سیکلت صورت گرفته است.

کاهش دمای هوا در انگلیس همواره با مشکلات و سوانح متعددی مواجه است. دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در این کشور اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با سوانح، به میزان قابل‌ توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس