خاموشی

اسناد رسمی دولت بریتانیا برنامه‌هایی را برای خاموش کردن چراغ‌ها در ماه ژانویه پس از هشدار شبکۀ ملی که ممکن است به دلیل یک بحران انرژی مورد انتظار خاموش شود، تشریح می‌کند.

به گزارش مشرق، اسناد رسمی دولت بریتانیا برنامه‌هایی را برای خاموش کردن چراغ‌ها در ماه ژانویه پس از هشدار شبکۀ ملی که ممکن است به دلیل یک بحران انرژی مورد انتظار خاموش شود، تشریح می‌کند. دولت بریتانیا برنامه‌هایی در دست اجرا دارد که زمان‌های دقیقی که خانه‌ها در زمستان امسال دچار قطعی برق می‌شوند را نشان می‌دهد.

این در نتیجۀ هشدارهای شبکه ملی درباره یک بحران انرژی بالقوه است که می‌تواند کشور را فلج کند. علی‌رغم این واقعیت که بریتانیا به تامین انرژی روسیه متکی نیست، مقادیر قابل توجهی برق و گاز از کشورهای اروپایی وارد می‌کند. شبکۀ ملی در ابتدا هشدار داده بود که ممکن است از خاموشی‌ها به ویژه در شب‌های سرد ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ استفاده شود.

به منظور صرفه‌جویی در گاز ژنراتورهای برق، یک طرح احتمالی که شامل فواصل سه ساعته بدون برق در خانه‌های بریتانیا در زمستان است، اکنون منتشر شده است. با توجه به هشدارهای صادر شده توسط مقامات انرژی، دولت برنامه‌هایی را برای حفظ انرژی در زمستان امسال فاش کرده است. این برنامه «کد اضطراری تامین برق یا The Electricity Supply Emergency Code» نامیده می‌شود که شامل تعدادی خاموشی در کشور است.

این سند، سطوح مختلف خاموشی با برنامه‌ریزی برای قطع کامل برق خانه‌ها به مدت سه ساعت در روز، تا ۲۴ ساعت خاموشی کامل را که به طور پراکنده در سراسر بریتانیا اجرا می‌شود، شرح می‌دهد. همچنین سه گام و روش اصلی را که دولت می‌تواند به عنوان راهی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی اجرا کند، به اطلاع عموم می‌رساند که به شرح زیر است:

درخواست مستقیم از مردم و صنعت که از آنها می‌خواهد تقاضای برق خود را کاهش دهند
محدودیت‌هایی برای مصرف انرژی صنعتی مانند الزام شرکت‌ها و بنگاه‌ها به کاهش مصرف انرژی تا درصد معینی
استفاده از خاموشی‌های چرخشی یا "rota disconnections" در سراسر کشور

*زمان خاموشی خانه‌های بریتانیا در زمستان امسال

قانون اضطراری تامین برق (ESEC) در بریتانیا با هدف ارائه توزیع و مصرف برابر برق در سراسر کشور در شرایط کمبود است. یکی از اصلی‌ترین روش‌های برنامه‌ریزی‌شده برای دست‌یابی به این امر از طریق خاموشی‌های چرخشی است. با توجه به این‌که انرژی در بریتانیا توسط تعدادی تامین‌کننده تامین می‌شود، آنها آن را به ۱۸ بلوک مختلف تقسیم می‌کنند که بسیار شبیه به کد پستی است. به هر بلوک یک حرف از A تا U اختصاص داده می‌شود (ازF، I و O استفاده نمی‌شود) و به هر یک از آنها دوره‌های زمانی متفاوتی اختصاص داده شده است که تحت تاثیر طرح صرفه‌جویی انرژی قرار می‌گیرند.

هر روز به هشت دوره سه ساعته تقسیم می‌شود که از ساعت ۱۲:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بامداد شروع و از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ بامداد پایان می‌یابد و از یک تا هشت به آنها اختصاص داده می‌شود. مناطق در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، بنابراین مصرف‌کنندگان انرژی با حرف بلوک یکسان همه به طور همزمان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

جدول خاموشی‌های روزانه در بریتانیا منتشر شد/ قطعی ۹ ساعته برق خانگی در زمستان سخت

تصویر ۱- خاموشی سطح یک در بریتانیا

مرحله اول، سطح یک شامل خانه‌هایی در بریتانیا می‌شود که سه بار در هفته دچار قطعی برق سه ساعته می‌شوند، اگرچه در برخی از بلوک‌ها، خانه‌ها در چهار نوبت دچار خاموشی می‌شوند. بیشتر قطعی‌ها در ابتدای هفته انجام می‌شود، به عنوان مثال، خانوارهای بلوک A در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ صبح، چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ بعد از ظهر و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۳:۳۰ بامداد دچار قطعی برق خواهند شد. در سطح دو شاهد دو برابر شدن تعداد خاموشی‌ها خواهند بود یعنی شش بار در هفته بدون برق خواهند بود که به ۱۸ ساعت خاموشی می‌رسد.

سطح سه شاهد افزایش بیشتر خاموشی‌ها خواهیم بود و تعداد کاهش‌های سه ساعته سه ساعت افزایش می‌یابد. این بدان معناست که خانوارهای بریتانیا هر هفته ۲۷ ساعت از قطع برق رنج خواهند برد. اگر وضعیت برق تا این حد نگران‌کننده بدتر شود، سطوح بحران بیشتری وجود دارد که می‌تواند باعث شود خانه‌ها زمان بیشتری را بدون برق بگذرانند.

در سطح پنج شاهد ۱۵ خاموشی سه ساعته در هفته (۴۵ ساعت) و در سطح ۱۸ شاهد خاموشی کامل و قطع شبکۀ برق خواهند بود. در این صورت، سایت‌های حفاظت‌شده مانند بیمارستان‌ها، تولیدکنندگان مواد غذایی، پالایشگاه‌های نفت، بنادر، خدمات ضروری آب و فاضلاب، فرودگاه‌های اصلی و خدمات مخابرات دیجیتال همگی بی‌تأثیر خواهند ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 1
    اگر این وضع در ایران بود همین قدرت ها جنگ حقوق بشر راه می انداختن
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 1
    باز هم غربگدایان اصلاح طلب فاسد آمریکایی، خود را به نفهمی و خنگی بزنند و گیر بدهند به این که چرا وزیر می گوید در مصرف گاز صرفه جویی کنید تا با افت فشار رو به رو نشویم. خب این که خیلی خوب است که وزیر به جای ریخت و پاش، درخواست صرفه جویی کند. انگلیس و غرب وحشی حواستان باشد تحریم نیستند، این ایران اسلامی است که هم تحریم است و هم انگلیس و اروپا باز هر روز تهدید به تحریم جدیدتری می کنند! ایرانی که تحریم فلج کننده و همه جانبه شده، با مدیریّت جهادی دارای آب، برق، گاز، نان، غذا و... پایدار بوده امّا اروپا و انگلیس و آمریکا در نکبت و فلاکت از همدیگر پیشی می گیرند. آمریکا در بلایا و جنایات مسلّحانه، انگلیس در خاموشی و سوءِ تغذیه حاد و فرانسه و آلمان در اعتصاب و زندگی بسیار گران و سرسام آور و... و باز غربگدایان، آویزان به طناب پوسیده برجام!
  • حسن IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 1
    چرا سلبریتی های مزدور ایرانی در باره جدول خاموشی اروپا ساکتند؟ اگر در ایران بود تمام شبکه های حرامزاده ماهواره ای و هنرمندنماهای بی وجدان به خط می شدند.
  • وحید IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 1
    بی زحمت برنامه قطع گاز در جایگاه های سوخت سی.ان‌.جی در کشور خودمون رو هم منتشر کنید. لازمه بدونیم دیگه!
  • علی دهقانی US ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    این برنامه یک هشداره و اجرایی نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس