کد خبر 1452715
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
دلایل صدراعظم آلمان برای عدم ارائه تانک به اوکراین

معاون صدراعظم آلمان گفت: وضعیت انرژی آلمان بسیار سخت و پیچیده است!

به گزارش مشرق، رابرت هابک معاون رئیس دولت و وزیر اقتصاد آلمان، گفت: جنگ روسیه و اوکراین برلین را در شرایطی آسیب پذیر گرفتار کرده بود زیرا بیش از حد به تحویل گاز طبیعی از طریق خط لوله نورد استریم یک متکی بود و نتوانست زیرساخت‌هایی را برای کانال‌های عرضه جایگزین ایجاد کند.

این سیاستمدار وابسته به حزب سبز آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوناس گار استوره نخست وزیر نروژ در اسلو، افزود: مشکل آلمان و اروپای مرکزی این بود که نیمی از تخم مرغ‌های ما در سبد پوتین بود و او آنها را از بین برد.

در آغاز سال ۲۰۲۳ آلمان مدعی است توانسته گاز، نفت و زغال سنگ متوقف شده روسیه را از طریق کانال‌های دیگر مانند پایانه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) به سرعت ساخته شده و افزایش واردات از نروژ بزرگترین تامین کننده گاز اروپا، جایگزین کند.

ترژه آسلند وزیر انرژی نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد که اسلو قادر خواهد بود سال جاری ۱۲۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به اروپا تحویل دهد که ۸ درصد بیشتر از میزان تحویل در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

هابک ضمن تاکید بر اینکه وضعیت انرژی آلمان بسیار سخت و پیچیده است، خوش بینانه ابراز کرد: در حال حاضر می‌توانم بگویم انبارها در آلمان تا حدود ۹۰ درصد پر است و ما در این زمستان مقاومت خواهیم کرد و قیمت‌ها در حال کاهش است.

وی افزود: با توجه به اینکه اروپای مرکزی تاکنون از زمستان نسبتاً معتدلی برخوردار بوده است، احتمال آن وجود دارد که مخازن ذخیره تا پایان فصل سرما کاملاً خالی نشوند.

در بحبوحه کمبود گاز و ترس از قطع برق، همسایگان اروپایی آلمان نسبت به پایبندی این کشور به طرح خود برای حذف تدریجی انرژی هسته‌ای ابراز تردید کرده‌اند؛ تصمیمی که در زمان آنگلا مرکل صدر اعظم محافظه‌کار آلمان اتخاذ شد اما به شدت توسط سبزها به رهبری هابک تحت انتقاد قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان همچنین بار دیگر صحبت در مورد تغییر موضع در مورد برنامه‌های خروج هسته‌ای آلمان را رد کرد. او گفت که تمرکز دولت بر این است که منابع تجدیدپذیر برق را از حدود ۴۶ درصد به ۸۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

هابک افزود: به همه توصیه می‌کنم روی یک برنامه تمرکز کنند و دوباره همه چیز را مختل نکنند.

از آنجایی که نیروگاه‌های گازی قبلاً نقش مهمی در تولید برق ایفا می‌کردند، آلمان احتمالاً مجبور خواهد بود شبکه خود را ارتقا دهد و گزینه‌های جدیدی را برای انطباق با طرح هابک مطرح کند.

در اسلو، هابک و همتایان نروژی‌اش دو بیانیه برای همکاری نزدیک‌تر در زمینه‌هایی از جمله تولید هیدروژن و جذب و ذخیره کربن (CCS) امضا کردند.

هابک گفت در حالی که او قبلاً نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی CCS داشت - به موجب این فناوری انتشار کربن در فیلترها محبوس و سپس به مکان‌های ذخیره سازی زیرزمینی منتقل می‌شود - تجربه نروژ با این فناوری ثابت کرده است که ایمن و کارآمد است.

وی تاکید کرد: بهتر است دی اکسید کربن را به زمین وارد کنیم تا در هوا رها سازیم.

CCS در آلمان ممنوع است اما دولت اولاف شولتز به تازگی اعلام کرده که به دنبال بازگرداندن استفاده از این فناوری است.

طبق قرارداد هیدروژن بین اسلو و برلین، نروژ «هیدروژن آبی» را به آلمان ارائه می‌کند. محیط بانان نگران هستند که افزایش واردات هیدروژن آبی وابستگی جدیدی به سوخت‌های فسیلی ایجاد کند.

هیدروژن آبی به طور بالقوه جایگزینی برای گاز طبیعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 2
    همه شواهد نشون می ده که اروپا سرِ روسیه قمار بزرگی کرد و بعدشم باخت. حالا دیگه قمپز نداره، بهتره با معذرت خواهی تمامش کنید.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      3 2
      ننه عروس یا فامیل خروس چقدر ور می زنی
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 2
    روسیه باید هواپیماهای بمب افکن استراتژیک را به فاصله بیش از 2000 کیلومتری مرزهای اوکراین باید حمل نماید چرا روسها خوابند به مقامات برسانید
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 2
    ایران باید ده هزار پهپاد دیگر به روسیه بدهد.
  • سیف IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 2
    دم پوتین گرم، فعلاً که اشک همه‌ تونو درآورده و به خاک سیاه نشونده همه‌ تونو!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 1
    دم جناب پرزیدنت پوتین گرم، اگر ایشون حمله نکرده بود حتمأ در 2023 اوکراین با پشتیبانی شماها به روسیه حمله می‌کرد!!
  • ایرانی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 3
    پوتین که خودش رو یک سیاستمدار با تجربه و باهوش می دونست که به غیر خودش هیچکی رو قبول نداشت ولی با جنگی که به راه انداخت و سیاست‌هایی که اتخاذ کرده بود همه برعکس دراومد و فقط جز بدنامی برای خودش و روسیه چیزی عایدش نشد.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 3
    شما اروپایی ها دست به قمار بدی زدید چون این شما هستید که به عصر حجر برگشته اید و در حال سوزاندن هیزم و پهن گاو هستید.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      3 1
      دمای هوای اروپا که ۱۰ درجه بالاتره، قیمت گاز و نفت هم که نصف شده. عیش دنیا رو می برن.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    5 0
    حالا کی دیده این دی اکسید کربن حتماً محبوس خواهد ماند. این فناوری کاملاً غیر قابل قبول برای کشورهای دیگر است چون اطمینانی از عملکرد آن نیست. در ضمن قیمت گاز مایع و گاز طبیعی روسیه اصلاً قابل مقایسه نیست و اروپایی ها با این روند، به کشورهای بدون مزیت اقتصادی و کاهش صنعتی شدن تبدیل خواهند شد. از طرفی کشورهای شرق آسیا با قیمت پایین گاز به کشورهای صنعتی تبدیل خواهند شد و از رقبای اروپایی پیش خواهند افتاد. همه اینها به خاطر فشار آمریکا جهت حذف روسیه به عنوان رقیب در اروپاست ولی هزینه آن را اروپایی ها خواهند پرداخت. در ضمن این احتمال ورود دارد که روسیه با کشورهایی که جنگ افزار به اوکراین می‌دهند وارد جنگ مستقیم گردد. البته من مطمئن هستم اوکراین به زودی مقاومت خود را کاملاً از دست خواهد داد و آن موقع مشخص خواهد شد که روسیه در مقابل اوکراین انقلاب رنگین شده توسط آمریکایی ها موفق هست یا خیر؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 1
    اگه نوکری آمریکا را نمی کردید الآن بحران انرژی نداشتید.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      اتفاقاً اروپایی ها و در رأس اون ها آلمان تاریخ قبل تجاوز نظامی روسیه به اوکراین خلاف خواسته آمریکا عمل میکردن و از تحريم اقتصادی شدید روسیه یا حمایت نظامی سنگین از اوکراین اجتناب میکردن و به هشدار های آمریکا در مورد عدم وابستگی به انرژی روسیه بی توجهی میکردن تا اینکه روسیه به اوکراین حمله کرد و اروپایی ها فهمیدن که به روس ها هیچ اعتمادی نیست.
  • FR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 3
    البته واقعاً اروپایی ها خرشانس هستند و امسال زمستان، بسیار ملایم است.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    4 1
    نمی خواد نگران روسیه باشی. نگران قوم لوط خودت باش که قراره مشمول عذاب الهی بشه.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 2
      داری جای خدا قضاوت می کنی؟ توبه کن.
  • DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    2 0
    هابک صهیونیست و شاگرد کلاس شوآب نمی گه تمام این‌ گازی که در آلمان مصرف می شه گاز روسیه است، فقط از طریق کشور ثالث مثل نروژ و مجارستان و صربستان یا حتی خود لهستان خریداری و چند برابر قیمت به آلمان فروخته می شه. هدف اصلی حزب سبزها نابودی آلمان است و بس، و این تازه اوّلِ کاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس