کد خبر 1504682
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
عجله اتحادیه اروپا برای پُر کردن ذخایر گازی

«ریستاد انرژی» با توجه میزان پُر بودن ذخایر گازی اروپا در مدت مشابه سال گذشته، گزارش داد که اتحادیه اروپا ممکن است تاسیسات زیرزمینی گاز طبیعی خود را زودتر از موعد مقرر پُر کند.

به گزارش مشرق، ریستاد انرژی این هفته گزارش داد، اتحادیه اروپا ممکن است تاسیسات زیرزمینی گاز طبیعی خود را زودتر از موعد مقرر پُر کند.

بر اساس گزارش مشاوران مستقر در نروژ، ذخایر گاز اروپا تا ۲۵ ژوئن حدود ۷۶ درصد پر بود، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد بوده است.

لو مینگ پانگ، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی در این باره گفت، با در نظر گرفتن تقاضای بی‌سابقه و با فرض سناریوهای مختلف عرضه، ممکن است تأسیسات ذخیره‌سازی حتی قبل از زمستان امسال پر شود و در نتیجه جریان گاز به جای دیگری ارسال شود.

وی افزود، اتحادیه اروپا به احتمال زیاد پیش از ضرب‌الاجل اول نوامبر به هدف ذخیره سازی ۹۰ درصدی گاز خود خواهد رسید.

این بلوک در سال گذشته پس از کاهش صادرات گاز روسیه، اهدافی برای موجودی گاز تعیین کرد.

پس از خرابکاری در خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند، عرضه کاهش این کشور به اروپا بیشتر هم کاهش پیدا کرد.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا از ابتدای امسال ذخیره‌سازی را آغاز کرد اما به دلیل تقاضای بالای مصرف‌کنندگان صنعتی، به تازگی جریان گاز ورودی به این مخازن کاهش یافته است.

با این حال، در اوایل ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی) میزان ذخایر گاز اروپا ۴۸ درصد بیش از متوسط ۱۰ ساله برای همین بازه زمانی بود.

با این حال، قیمت گاز طبیعی در بیشتر ماه ژوئن افزایشی بوده است زیرا این ترس وجود داشت که آب و هوای گرم در شمال اروپا و قطعی تولید غیرمنتظره در نروژ، تقاضا برای گاز طبیعی مایع (LNG) را افزایش و اتحادیه اروپا را در رقابت برای عرضه قرار دهد.

قیمت گاز طبیعی در ابتدای ماه به علت ادامه تعمیرات در میدان گازی نروژ تا ۵ جولای، حدود ۳۸ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    اروپا مگه هنوزم هست؟من فکر میکردم تو زمستان سخت نابود شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس