کد خبر 1459068
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
آمریکا: از اینکه نورد استریم حالا یک تکه فلز ته دریاست، خوشحالیم!

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی از تخریب خط لوله نورد استریم ۲ روسیه، ابراز خوشحالی کرد!

به گزارش مشرق، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در اظهاراتی موید نقش داشتن واشنگتن در خرابکاری و انفجار خطوط لوله نورداستریم روسیه، از اینکه خط لوله انتقال گاز مسکو به اروپا، تخریب شده، ابراز خرسندی کرد!

تِد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، در مجلس سنا آمریکا از نولاند پرسید که آیا لایحه وی با هدف تحریم خط لوله نورد استریم ۲ که در ژانویه ۲۰۲۲ به تصویب «نرسید»، می‌توانست از وقوع جنگ اوکراین جلوگیری کند؟

نولاند در پاسخ گفت: من هم مثل شما و شاید دولت (آمریکا) از اینکه می‌دانیم نورد استریم ۲ حالا به یک تکه فلز کف دریا تبدیل شده، خیلی خرسندم.

وی در ادامه یادآوری کرد که برای جلوگیری از وقوع جنگ اوکراین، در مذاکرات با روسیه حضور داشته است.

خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ در ماه سپتامبر و در پی اتفاقی که به زعم بسیاری حمله خرابکارانه بود، منفجر شده و به شدت آسیب دیدند. مسکو دائماً مداخله در این اقدام را رد کرده و آن را محکوم کرده و «یک حمله تروریستی» خوانده است.

نولاند تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «برای ورود به جنگ با اوکراین مقید و مصمم بود» و از کار انداختن نورد استریم ۲ در ژانویه، تاثیری در تصمیم او نداشت.

نورد استریم ۲ قرار بود که مسیری برای تحویل مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان باشد. پس از آنکه مسکو در فوریه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت، برلین تاییدیه خط لوله مذکور را به حالت تعلیق درآورد. با تشدید تنش‌ها در اوکراین در ماه مارس، نولاند مدعی شد که این پروژه فعلاً «مرده و احیای آن غیرمحتمل است.»

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه نیز در آن برهه اعلام کرد که مسکو به «مواد خاصی دست یافته که در آن نشانه‌های دست داشتن غرب در سازماندهی و اجرای عملیات انفجار نورد استریم وجود دارد.»

در حالی که هیچکدام از طرفین مسئولیت انفجار نورد استریم را برعهده نگرفته، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این حادثه را «فرصتی فوق‌العاده» برای کشورهای اروپایی به منظور کاهش وابستگی به انرژی روسیه توصیف کرد!

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    6 0
    این یعنی شادی ازضرربه اروپاییها بخاطرفساد وبردگی مسئولان فاسددائم الخمرشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس