حضور 75 هزار فلسطینی در مسجد الاقصی/ درگیری در نابلس و الخلیل

منابع فلسطینی از حضور دست کم ۷۵ هزار نمازگزار در مسجد الاقصی و تشدید درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در نابلس و الخلیل خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، امروز ۷۵ هزار نمازگزار فلسطینی در شهر قدس اشغالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

بر اساس گزارش منابع محلی، ده‌ها هزار فلسطینی با وجود تدابیر سخت‌گیرانه صهیونیست‌ها، در مقابل دروازه‌های مسجد الاقصی و ورودی‌های بخش قدیمی قدس اشغالی برای اقامه نماز جمعه تجمع کردند.

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اشغالی اعلام کرد: حدود ۷۵ هزار نمازگزار فلسطینی از استان‌های مختلف کرانه باختری، بیت المقدس و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ نماز جمعه را در مجاورت مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گفته منابع فلسطینی، نظامیان اشغالگر با استقرار در بسیاری از خیابان‌های شهر قدس اشغالی و بخش قدیم آن، در مجاورت دروازه‌های مسجد الاقصی مستقر شدند و نمازگزاران را متوقف و مدارک شناسایی آنها را بررسی و از ورود بسیاری از آنها به داخل مسجد جلوگیری کردند.

این خبر در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز جمعه از درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان اشغالگر در حوالی منطقه «جبل صبیح» در شهر «بیتا» در جنوب نابلس خبر دادند. در این درگیری‌ها دست کم ۱۸ فلسطینی زخمی شدند.

این منابع افزودند که در نتیجه شلیک گاز اشک آور نظامیان اشغالگر به سوی شرکت کنندگان در مراسم کاشت درختان زیتون در جنوب الخلیل ده‌ها غیرنظامی دچار حالت خفگی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس