گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به جان هم افتادند

درگیری دو گروه مسلح تروریست شامگاه جمعه در شمال سوریه سه تن کشته شدند.

به گزارش مشرق از شبکه "المیادین" این درگیری در شهر "اعزاز" در حومه شمالی شهر "حلب" رخ داده است.

براساس این گزارش در این درگیری یک مسؤول گروه تروریستی موسوم به "عاصفه الشمال" (توفان شمال) نیز کشته شده است.

درگیری های داخلی میان عناصر مسلح سوری، به تضعیف مخالفان دولت سوریه انجامیده است و علت اغلب این درگیری ها، اختلاف بر سر اراضی و غنایم جنگی و تلاش برای چیرگی بر منافع و ثروت ها و قاچاق آن ها بوده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین مستقر در حلب گزارش داد که پایگاه نظامی ترکیه در نزدیکی گذرگاه "باب السلامه" در شمال شهر اعزاز با موشک گراد که منشأ آن مناطق نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) بوده، هدف قرار گرفته است.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران قوی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    ایران باید از این گسل که بین این پشه های خونخوار بوجود میاد بیشترین استفاده ببره و تا میتونه این گسل ها رو عمیق تر کنه
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 0
    تورکیه دیگه ابرقدرت شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس