کد خبر 1457280
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
فرافکنی سوئد درباره اهانت به قرآن در استکهلم

وزیر خارجه سوئد در واکنش به انتقادهای گسترده از این کشور به دلیل اجازه هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان در استکهلم گفت که سوئد از آزادی بیان گسترده برخوردار است اما این بدان معنا نیست که از نظرات بیان شده حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد شنبه در پیامی در توییتر به انتقاد کشورهای متعدد درباره اهانت به قرآن کریم در استکهلم واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اقدامات تحریک‌آمیز اسلام هراسانه وحشتناک است. سوئد از آزادی بیان گسترده‌ای برخوردار بوده اما این موضوع بدان معنا نیست که دولت سوئد یا خود من، از نظرات بیان شده حمایت می‌کنیم».

اهانت به قرآن کریم در سوئد با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) اول بهمن ماه تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی که این بار در سوئد رخ داد، را قویا محکوم کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند. سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام‌ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست‌افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند.

اواخر فروردین سال جاری نیز قرآن مجید توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارک و به بهانه آزادی بیان و تحت حمایت پلیس در شهر «لینکوپینگ» سوئد آتش زده شد که در همان زمان سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه این اقدام هتاکانه را به شدت محکوم کرد. البته این اقدام هتاکانه کاردار سوئد در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و در احضار کاردار سوئد بر اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد.

مرداد ماه سالجاری نیز تعداد اندکی از معاندان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان و در روز تاسوعی حسینی کردند که با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد و او این اقدام هتاکانه را شدیدا محکوم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    11 0
    برای بار دهم؛ آزادی بیان رو جلوی سفارت سوئد در تهران با برگزاری هفتگی نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست و سوزاندن پرچم رنگین کمان بهشون نشون بدین و هیچ کس رو هم دستگیر نکنین و بگین آزادی بیانه و الزاماً مورد تأیید ما نیست!!! (خخخخخخخخخ)
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 10
    هرجا کرد هست آنجا ایران است، خاورمیانه را پس مییگریم نامش را دوباره میگذاریم ایران
  • محمد IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 0
    اگه به جای قرآن یه انجیل هم آتش زده بشه آزادی بیانه؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس