کد خبر 1457328
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
کودک اخلاقش را از مادر به ارث می‌برد یا پدر؟

در یک نوزاد به طور معمول ویژگی های خاصی متعلق به هر دو والدین وجود دارد.

به گزارش مشرق، علم ژنتیک می‌گوید فرزندان تحت تاثیر ژن‌های والدین قرار می‌گیرند. حال ژن غالب که ممکن است از سوی پدر و یا مادر باشد، تعیین کننده وضعیت جسمانی و روحی فرزند است.

اما چه چیزی از پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود؟ پاسخ این سوال در ادامه آمده است:

توانایی شما برای کاهش وزن

شاید تعجب کنید اما یکی از ویژگی‌هایی که از مادر به فرزند می‌رسد، چاقی و لاغری است. در بدن دو نوع چربی وجود دارد که عبارتند از چربی قهوه‌ای خوب که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. در نتیجه همیشه وزن ایده‌آل‌تان را حفظ می‌کنید. اما اگر چربی سفید بد در بدن زیاد شود، بیماری و چاقی را به دنبال دارد. جالب است بدانید نوع چربی از طریق مادر به فرزند منتقل می‌شود.

هوش فرزند از مادر یا پدر ؟

ویژگی دیگری که از مادر به ارث می‌برید، میزان بهره هوشی و میزان تمرکز است. طبق مطالعه‌ای که در JAMA Psychiatry منتشر شده است، اگر مادر شما دارای میزان کمتری از هورمون سروتونین باشد، احتمالا بعدها دچار اختلال بیش فعالی و یا کمبود توجه می‌شوید. ژن‌هایی که از مادر به کودک منتقل می‌شوند، بر تولید سروتونین تاثیر می‌گذارند. از سوی دیگر عملکرد هورمون سروتونین بر توانایی تمرکز و سطح هوشی تاثیرگذار است. پس با قاطعیت می‌توان گفت میزان هوش شما تحت تاثیر وضعیت جسمی مادر است.

رسیدن به سن بلوغ

از دیگر صفاتی که فرزندان از والدین به ارث می‌برند، سن بلوغ است. بلوغ با علائمی مثل تغییرات جسمی، تغییر صدا، پریود شدن و تغییرات رفتاری در نوجوانان خود را نشان می‌دهد. جالب است بدانید ژنتیک هر دو والدین بر روی زمان تغییرات جسمی و سن بلوغ فرزندان تاثیر می‌گذارد.

اگر دختران خیلی زودتر از ۱۲ سال به سن بلوغ می‌رسند، می‌تواند به خاطر ژنی باشد که از مادرشان به ارث می‌برند. همچنین بم شدن صدا و تغییرات جسمی در پسران هم از پدر به ارث برده می‌شود.

پیری زودرس یا جوان ماندن

از جمله چیزهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم مدت زمان جوان ماندن پوست است. جالب است بدانید پیری زودرس یا جوان ماندن پوست به دلیل سطح سلولی توسط تجمع آسیب DNA میتوکندری است که از مادر به فرزند منتقل می‌شود. البته عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم هم روی میتوکندری DNA تاثیر می‌گذارد.

اما به ارث بردن این ژن جهش یافته از مادر باعث می‌شود سریع‌تر چین و چروک‌ها در صورت ظاهر شود.

احساسات از کدام والد به ارث می‌رسد؟

خلق و خو هم از جمله صفاتی است که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود. مادران از بسیاری از جهات بر روی خلق و خوی فرزندان تاثیر می‌گذارند. در اینجا منظور ما نحوه تربیت نیست. بلکه ساختار بخشی از مغز به نام «سیستم کورتیکولیمبیک» که احساسات را کنترل می‌کند و روی اختلالات خلقی مانند افسردگی تاثیر دارد، بیشتر از مادر به دختران منتقل می‌شود. پس دختران تا حد زیادی خلق و خوی خود را از مادرشان به ارث می‌برند.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 3
    همین که بازهم فهمیدیم پدر کلا هیچ کاره هست ممنون. تنها جایی که پدر مهم هست فقط موقع ازدواج دختر هست
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 1
    مطلب چرتی بود.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 5
    اینطور نیست
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    32 2
    پس نتیجه میگیریم بچه هیچی از پدر به ارث نمیبره هرچه بچه ها دزدو کلاه بردار بشن به خاطر مادرشون بوده
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 2
    الان دیگه اخلاقش را از موبایل و تبلتش به ارث می برد
  • احد از تبریز IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    10 1
    در حال حاضر بچه ها خصوصیات اخلاقی را از فضای مجازی به ارث می برد.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    مطلب، فوق چرت و بی معنی بود. شما امروزه کودکی می بینید که ارث اخلاقی داشته باشد؟ هر چی هست مال چند سال قبله. چون هم ازدواج ها کم شده و هم کسانی که ازدواج می کنند حوصله بچه داری ندارند. بچه داری یعنی مصیبت عُظما، یعنی خرج اضافی، یعنی امکانات فراوان. فعلاً که هیچ کدام وجود ندارد. زن و مرد صبح تا شب باید کار کنند تا آخر ماه هزینه بالا رفتن اجاره و مواد غذایی را بدهند. بچه کجا بود این وسط؟
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    پدر فقط عابر بانکه. مرد حسابی! تا باران نباره مگر زمین بارور می‌شود؟
  • سرو IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    پیامبر اسلام حضرت محمد ص: اخلاق از شیر مادر منتقل میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس