کد خبر 1457610
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
احتمال برکناری زودهنگام نتانیاهو از نخست وزیری

برخی منابع از احتمال برکناری نتانیاهو از مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد «گالی بهاراو ماریا» دادستان عالی رژیم صهیونیستی قصد دارد تا با استناد به قاعده تعارض (اتحاد قانونگذار و مجری قانون) عدم صلاحیت نتانیاهو برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی را اعلان نماید.

این اقدام دادستان عالی تل آویو همزمان با اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه تندرو او صورت می‌گیرد. نتانیاهو هنوز یک ماه نیست که کار خود را در تل‌آویو آغاز کرده اما در همین زمان محدود سه تظاهرات بزرگ علیه او در تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی برگزار شده است.

کابینه جدید که حزب لیکود نتانیاهو را با دو گروه افراطی ارتدوکس و سه حزب راست افراطی ترکیب می‌کند، به‌دنبال بازنگری در سیستم قضائی است. استر هیوت، رئیس‌دادگاه عالی تل آویو، روز پنجشنبه گفت که این تغییرات استقلال قضائی را از بین می‌برد و به نمایندگان پارلمان یک «چک سفید» می‌دهد تا هر چه که می‌خواهند، تصویب کنند. معترضان می‌گویند که کابینه نتانیاهو با این اصلاحات به‌دنبال آن است تا پرونده فساد و رشوه‌های سال گذشته او را مختومه کنند. در واقع تلاش‌های هفته‌های اخیر نتانیاهو و «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه بی بی به منظور اصلاح و کاهش اختیارات دستگاه قضائی و دادستان عالی اسرائیل در شرایطی است که پرونده‌های قضائی نتانیاهو در محاکم حقوقی و کیفری در حال رسیدگی است.

به اعتقاد بهاراو ماریا از آنجا که نتانیاهو دارای پرونده‌های مفتوحه قضائی است صلاحیت لازم برای تغییر صلاحیت‌ها و اختیارات دستگاه قضائی را ندارد.

پیش از این نیز «آویخای مندلبلیط» دادستان پیشین اسرائیل اختیارات نتانیاهو به منظور گزینش و انتصاب قضات و رئیس پلیس را به سبب احتمال تأثیرگذاری این افراد بر روند رسیدگی به پرونده‌های نتانیاهو لغو کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    اونا چقدر فاسدن که یک مفسد رو که پرونده دارن نخست وزیر کردن
  • اشنا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    همه جای دنیا ازادی بیان هست وانتخابات ازاده همه ی سیاستمداران براخودشون هم طرفدارانی دارن هم دشمنان .البته نقشه ی بعضی کشورهارودرتظاهرات اسرائیل علیه نتانیاهورانباید نادیده گرفت والا هیچ سیاستمداری خوب مطلق نیست .
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    چه شود!! ناتان شارلاتان هم به همین راحتی کنار می کشه؟!! بیفتن به جون هم الهی به حق خون های بی گناه به ناحق ریخته شده ی وطنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس