دادستانی مشهد برای بررسی صحت خبر مدرسه فوتبال دستور ویژه صادر کرد

دادستان مشهد برای بررسی صحت و سقم خبر مربوط به یک مدرسه فوتبال در این کلانشهر دستور ویژه صادر کرد و از افراد و رسانه ها خواست از هرگونه گمانه زنی ناصواب در این زمینه خودداری کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی ؛ محمدحسین درودی با اشاره به آغاز فرایند بررسی دقیق موضوع توسط دستگاه قضایی افزود: پس از اخذ گزارش اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد مبنی بر اینکه تعدادی از خانواده های بازیکنان مطالبی مبنی بر تغییر برخی رفتارهای فرزندانشان ناشی از عملکرد مدیر باشگاه را مطرح کرده اند ، بلافاصله موضوع جهت بررسی دقیق تمامی ابعاد آن به یکی از شعب ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد.

وی اضافه کرد: بازپرس پرونده نیز در گام نخست پس از بررسی اولیه ، دستورات لازم جهت بررسی ابعاد مختلف این موضوع را صادر و پیگیری خواهد کرد.

این مقام قضایی ادامه داد : نکته قابل توجه این است که در مدارک و مستندات ارائه شده به دادسرا تاکنون فرد یا افرادی مدعی تعرض جنسی نشده اند و شکایتی تاکنون از سوی والدین بازیکنان در این خصوص در دستگاه قضایی مطرح نشده، در عین حال پیگیری ابعاد این موضوع بصورت جدی و دقیق وظیفه این مرجع می باشد.

درودی اظهار کرد: پرونده مذکور تا روشن شدن تمامی ابعاد مختلف موضوع مطرح شده در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به صورت ویژه پیگیری خواهد شد و نتیجه آن نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: تا این لحظه هیچگونه سند و مدرکی دال بر وقوع تعرض نسبت به بازیکنان این مدرسه فوتبال به مرجع قضایی ارائه نشده است، بر این اساس از فعالان رسانه ای به صورت جدی خواسته می شود تا پایان تحقیقات قضایی از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کنند.

دو هفته پیش و به محض وصول گزارش‌هایی از تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارت‌خانه دستور داد تا به موضوع رسیدگی کرده و پس از بررسی این ادعاها، در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملین این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.

پس از دستور سجادی، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری یکی از نهادهای امنیتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعاها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذی‌صلاح شود.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهرخودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندان‌شان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

۲ هزار و ۳۹۸ باشگاه دارای مجوز ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد، ۹۰۲ باشگاه مختص مردان، ۷۸۴ باشگاه مختص زنان و ۷۱۲ باشگاه نیز مشترک است.

اکنون حدود ۱۸۶ هزار نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در عرصه ورزش خراسان رضوی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    دستور بس است از سرجایت بلند شو به وظیفه ات برس .
  • امیر IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    باشگاه نام ندارد
  • US ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    اخرش اینو هم کلا انکار می کنین
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    یعنی هنوز شک دارید که این اتفاقات در کشور می افته ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس