کد خبر 1457953
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
رادیو فرانسه: صادرات نفت ایران به رغم تحریم آمریکا رکورد زد

روزنامه هم‌میهن وابسته به غلامحسین کرباسچی، با نگاه‌های سیاست‌زده، وارد مباحث فنی و کارشناسی نفت شده و اطلاعاتی خلاف‌واقع به مخاطبان ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش کانال «خط انرژی»، این روزنامه طی دو هفته گذشته ابتدا در گزارشی با عنوان «اوج‌گیری نواصولگرایی نفتی» در تاریخ ۱۹ دی به تحریف تاریخ صنعت نفت پرداخته و به‌جای ارائه مستندات و مدارک صرفا با استفاده از کلیدواژه‌های سیاسی به برخی از چهره‌های نفتی حمله کرد.

اما آش تحریف تاریخ نفت توسط این روزنامه به قدری شور بود که حتی صدای «غلامحسین حسن‌تاش» مدیر خبره اصلاح‌طلب صنعت نفت و از طرفداران سیاسی دولت سیدمحمد خاتمی را نیز درآورده، فردی که اتفاقا در مطالب تولیدی توسط همین روزنامه نیز بارها مورد استناد قرار گرفته است. وی در مطلبی در وبلاگ شخصی خود با عنوان «قربانی‌شدن نظرات کارشناسی در دوگانه‌های سیاسی» به رویکرد سیاست‌زده روزنامه هم‌میهن به شدت انتقاد کرد.

روزنامه هم‌میهن در تاریخ ۲۷ دی‌ماه در گزارش دیگری با عنوان «متهم‌سازی به‌جای ذخیره‌سازی» انتقادات کارشناسان حوزه انرژی به انحلال شرکت ذخیره‌سازی گاز در دولت قبل و به حاشیه رفتن پروژه‌های ذخیره‌سازی را اقدامی سیاسی خواند و از اتفاقات رخ داده در دولت یازدهم و دوازدهم دفاع کرد. اما آخرین گزارش هم‌میهن در تاریخ ۲۸ دی‌ماه روی گزارش‌های دیگرش را سفید کرد جایی که به دروغ مدعی شد تولید گاز ایران از پارس جنوبی ۶۷ میلیون مترمکعب کمتر از مقداری است که باید باشد.

در این گزارش، روزنامه هم‌میهن تعلل ۸ ساله دولت قبل در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با کنار رفتن توتال و تعلل ۶ ساله در تعمیر کنداکتور گاز ترش فاز ۱۶ را تقصیر دولت فعلی دانسته و خبر کذبی درباره توقف تولید گاز از فاز ۱۳ پارس جنوبی منتشر کرده است!

جنس ورود روزنامه هم‌میهن به مباحث فنی نفت به قدری سیاسی است که تعجب همه فعالان صنعت نفت حتی مدیران اصلاح‌طلب را نیز برانگیخته است و گویا در پشت‌پرده این اتفاقات باید دنبال انگیزه‌های سیاسی مدیرمسئول این روزنامه گشت و نه انتقادات و راهکارهای دلسوزانه و فنی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس