کد خبر 1458615
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
بایدن

رییس جمهور آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: تصمیم گرفتیم ۳۱ تانک «آبرامز» را به اوکراین بفرستیم.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما با متحدان خود برای اطمینان از اینکه اوکراینی ها در بهترین موقعیت برای مقابله با حمله طولانی مدت روسیه هستند، همکاری کرده ایم. کمک ها با همکاری های سایر کشورها همراه خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا در این خصوص ادعا کرد: اقدامات غرب در ارتباط با اوکراین تهدیدی برای روسیه نیست! مسکو تلاش کرد ما را از متحدانمان جدا کند، اما شکست خورد. نیروهای اوکراینی برای آزادسازی اراضی خود تلاش می کنند و بنابراین توانایی های عملیاتی آنها در برابر روس ها باید بهبود یابد.

«جو بایدن» مدعی شد: تانک های آبرامز بهترین تانک های جهان هستند. قطعات یدکی آن ها را هم در اختیار اوکراینی ها قرار خواهیم داد. آموزش استفاده از آن ها هم به زودی آغاز خواهد شد تا آنها را به میدان نبرد برسانیم. تانک های آبرامز پیچیده هستند و به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند و این کار در اوکراین انجام نخواهد شد. وزارت دفاع برای تحویل سوخت و تجهیزات مورد نیاز کی یف برای استفاده و نگهداری تانک ها تلاش خواهد کرد. کشورهای دیگر هم خودروهای زرهی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد که در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده در نبردها استفاده خواهند شد.

وی در این باره ادامه داد: من از صدراعظم آلمان برای تقویت تلاش جمعی مان پیرامون حمایت از اوکراین و برای گرد هم آوردن همه ما تشکر می کنم. با سران انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا تماس گرفتم تا در مورد ادامه حمایت نظامی از اوکراین گفتگو کنم. بریتانیا، فرانسه و آلمان تانک های جنگی را در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

«بایدن» ادعا کرد: هدف کمک های نظامی ما حفاظت از حاکمیت اوکراین و دفاع از سرزمین های آن است! «پوتین» (رییس جمهور روسیه) فکر می‌ کرد که می‌ تواند ما را از متحدان اروپایی‌مان جدا کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد. ما در حمایت از اوکراین متحد هستیم و مشتاق پیروزی آن در نبرد هستیم؛ زیرا این نبرد برای آزادی است!

این در حالیست که وی ساعاتی پیش در گفتگویی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست وزیران ایتالیا و بریتانیا درباره هماهنگی های کمک به اوکراین گفتگو کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 7
    عالی .‌کار درست .
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      4 1
      کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست آن کشور، مانند نشستن بارسالار بر پشت اسب لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 1
    هیچ غلطی نمیتونی بکنی مردک مفنگی.
  • Ali IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    6 0
    شیطان رو درس میدی، پیر سگ.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 4
    روسیه متجاوز قطعا پوزه اش به خاک مالیده میشه
    • ح IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      آینده نشون میده حق با کی بوده و کی پوزه اش به خاک مالیده میشه!!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 1
    تانک که با با کورنت نابود میشود پس دلیل اصرار اوکراین چی هست مشرق
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      گستره جبهه های نبرد صدها کیلومتر پراکندگی داره ... روسیه مگه چقدر کورنت داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس