کد خبر 1458531
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
آلمان

بعد از هفته‌ها فشار برخی کشورهای غربی به آلمان برای تحویل تانک به اوکراین، برلین از برنامه خود برای ارسال ۱۴ فروند تانک «لئوپارد ۲» به کی‌یف خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۴ فروند تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین ارسال می‌کند.

منابع رسانه‌ای مختلف از شبکه «تی‌آرتی» تا بلومبرگ و اسکای نیوز، ظهر روز چهارشنبه (امروز) در خبری فوری گزارش دادند که دولت آلمان تصمیم خود را برای دادن تانک‌ به اوکراین گرفته است.

طبق این گزارش،‌ها، آلمان اعلام کرد که ۱۴ فروند «لئوپارد ۲» به اوکراین می‌دهد و همچنین مجوز لازم برای ارسال این تانک‌ها توسط دیگر کشورهای اروپایی را صادر می‌کند.

به گفته یکی از سخنگویان دولت آلمان، برنامه برلین این است که به سرعت دو گردان تانگ لئوپارد ۲ برای اوکراین ایجاد کند و همچنین به زودی آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان آغاز خواهد شد.

شامگاه سه شنبه (دیشب) بود که مجله آلمانی اشپیگل به نقل از منابع آگاه خبر داد که دولت آلمان تصمیم گرفته است که تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال شوند.

بر اساس این گزارش، آلمان همچنین به دیگر کشورها نظیر لهستان نیز اجازه خواهد داد تا به ارسال این تانک‌ها به اوکراین بپردازند.

آلمان طی هفته‌های اخیر بارها با درخواست‌های مکرر مقام‌های اوکراین برای ارسال تانک به این کشور مواجه شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از قبیل لهستان هم به آلمان در این باره فشار آورده‌اند.

چندی قبل یک منبع در دولت آلمان به خبرگزاری رویترز خبر داد که برلین فقط به شرطی با ارسال تانک به اوکراین موافقت می‌کند که آمریکا نیز ابتدا تانک‌های خودش را به کی‌یف بفرستد.

در خبرها آمده بود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تدارک آن است که بری تشویق آلمان به فرستادن تانک‌هایش به اوکراین، تانک‌های آمریکایی «آبرامز» را به کی‌یف ارسال کند.

مقام‌های روس بارها به آمریکا و متحدانش درباره عواقب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده‌اند و اخیرا برخی مسئولان مسکو هشدار دادند که تانک‌های کشورهای غربی در آتش خواهند سوخت

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس