کد خبر 1459046
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
اوکراین

نخستین گروه از نظامیان اوکراینی برای آشنایی با تسلیحات آلمانی وارد خاک این کشور شدند.

به گزارش مشرق، نخستین گروه از نظامیان اوکراینی برای آشنایی با تسلیحات آلمانی، شب گذشته وارد آلمان شدند.

به گزارش رویترز، به دنبال مجوز آلمان برای ارسال سلاح‌های سنگین از جمله نفربرهای زرهی ماردِر و تانک‌های لئوپارد ۲، این کشور آموزش نظامیان اوکراینی را برای استفاده از این سلاح‌ها آغاز کرد.

این گروه از نظامیان اوکراینی قرار است به مدت ۸ هفته در شهر مونستر واقع در شمال غرب آلمان آموزش ببینند.

آلمان ۴۰ نفربر زرهی ماردِر و ۱۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین تحویل می‌دهد. صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که کشورش حتی با تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین قصد ندارد به یک طرف جنگ تبدیل شود.

اولاف شولتس در گفتگو با شبکه «زد د اف» گفت: تحویل سلاح‌های سنگین به اوکراین مطلقا به معنای ورود مستقیم آلمان به جنگ نیست بلکه نشانه همبستگی با اوکراین و پیامی روشن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که جنگ از طرف او موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید بین روسیه و ناتو جنگی رخ دهد گفت: مردم هر شب تلویزیون تماشا می‌کردند به این امید که دولت و صدراعظم آلمان خونسردی خود را حفظ کنند و من می‌توانم به آن‌ها اطمینان دهم که اینطور بود و همینطور خواهد ماند.

صدراعظم آلمان درباره پیش بینی خود از پایان جنگ گفت: این به پوتین بستگی دارد که با خروج نیروهای روسیه از اوکراین به این جنگ پایان دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزا شانینا DE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    آلمان بهتره به فکر سی میلیون نفری که زیر خط فقر در آلمان زندگی می‌کنند باشه ولی با این ماجراجویی ها که قصد انتقام شکست نبرد استالینگراد را دارد اوضاعش از این که هست هم بدتر خواهد شد. باید اینجا باشید و با چشم خودتان حقایق را ببینید تا باور کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس