وزیر دفاع انگیس: تانک‌های چلنجر ۲ آخر مارس تحویل کی‌یف می‌شود

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: دولت بریتانیا قصد دارد تانک‌های چلنجر ۲ وعده داده به اوکراین را در پایان ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۲) تحویل کی‌یف دهد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، الکس چاک پنجشنبه شب در سخنرانی خود در پارلمان بریتانیا اضافه کرد: تا آن زمان یک برنامه آموزشی قابل توجه برای سربازان اوکراینی که از این تانک‌ها استفاده می‌کنند و کسانی که مسئول نگهداری از آنها خواهند بود برنامه‌ریزی شده است.

وزیر دفاع انگلیس زمان اجرای این برنامه آموزشی را از روز دوشنبه هفته آتی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بریتانیا در تاریخ ۱۴ ژانویه با وعده تحویل تانک‌های سنگین شامل ۱۴ فروند چلنجر ۲ به کی‌یف، نخستین کشوری بود که موضوع ارایه خودروهای زرهی سنگین را به اوکراین مطرح و به دنبال آن روز چهارشنبه آلمان با وعده تحویل تانک‌های لئوپارد ۲ و ایالات متحده با ارسال تانک‌های پیشرفته آبرامز دنبال‌رو لندن شدند.

مسکو و بسیاری از تحلیلگران سیاسی ارایه تانک‌های سنگین غربی به کی‌یف را به منزله جنگ نیابتی اروپا و آمریکا علیه روسیه ارزیابی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست آن کشور، مانند نشستن بارسالار بر پشت اسب لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    4 1
    خیلی هم عالی ، روس‌ها هدف متحرک کم داشتن رو اینا هم یه تمرینی کنن بد نیست ببینن میترکه چه صدایی میده!!!
  • احمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 1
    تانکهای اصلی میدان نبرد خودشون یک هدف خوب برای انواع تسلیحات ضد زرهی هستند واین تعداد تانک نمیتونن نتیجه جنگ رو تغییر بدهند.بهتر بود سیاستمداران گفتگو ومذاکره رو برای ایجاد صلح بین دو کشور جدی تر میگرفتن وبرایش تلاش میکردن.جنگ وکشتن انسانهای دیگر اصلا چیز خوبی نیست وکاش روزی بشریت بتواند به یک دنیای بدون جنگ وخونریزی وزورگویی وظلم وفساد برسد
  • میترا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    2 1
    به امید پیروزی روسیه بر غربی های جهانخوار وحشی تروریست
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      روسیه به اوکراین و مناطق مسکونی حمله می کنه بعد غرب میگی خونخوار و وحشی خخخ روسیه آمریکا انگلیس فرانسه همه آنها جنایتکار و وحشی هستند حمایت از روسیه و غرب یعنی حمایت از جنایت
    • ح IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      روسیه کی به مناطق مسکونی حمله کرد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس