کد خبر 1459032
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
اوکراین

نخست وزیر لهستان از آمادگی ورشو برای ارسال تسلیحات سنگین از جمله تانک به کی یف خبر داد.

به گزارش مشرق، «ماتئوش موراویه تسکی» اعلام کرد: ورشو قصد دارد به زودی یک محموله از تسلیحات سنگین شامل ۶۰ تانک تهاجمی که در راس آن‌ها ۱۴ تانک لئوپارد ساخت آلمان قرار دارد، به اوکراین ارسال کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر لهستان امروز (جمعه) در مصاحبه با تلویزیون کانادا گفت: این بسته تسلیحاتی در راستای توانمندسازی کی یف به منظور مقابله با تهاجم روسیه انجام می‌شود.

موراویه تسکی در ادامه به اشاره به سوابق لهستان در ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین اعلام کرد: ما اولین کشوری بودیم که در سال گذشته میلادی ۲۵۰ تانک به اوکراین ارسال کردیم. کمک تسلیحاتی ما به کی یف حتی فراتر از این میزان بوده است. در حال حاضر ما آمادگی داریم ۶۰ تانک پیشرفته شامل ۳۰ تانک پی تی ۹۱ و ۱۴ تانک پیشرفته لئوپارد آلمان را در اختیار این کشور قرار دهیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ و تنها دو ماه پس از آغاز جنگ اوکراین، لهستان اقدام به ارسال تسلیحات سنگین از جمله تانک به این کشور کرده است. تانک پی تی ۹۱ یکی از تانک‌های توسعه یافته در لهستان در دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود. این تانک ارتقا یافته تانک تی ۷۲ شوروی سابق است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صفحه شخصی خود در توییتر به این اقدام سخاوتمندانه ورشو واکنش نشان داده و نوشت: ما با هم پیروز خواهیم شد!

پس از چراغ سبز آلمان به سایر کشورها برای صادرات تانک‌های لئوپارد، اکنون کانادا اعلام کرده است چهار تانک آلمانی به این کشور ارسال خواهد کرد. نروژ و اسپانیا نیز از آمادگی خود برای ارسال این مدل تانک‌های آلمانی به کی یف خبر دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    5 7
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست روسیه، مانند نشستن بارسالار بر پشت الاغ لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    3 3
    این لهستان شپش داره. تنش خیلی میخاره.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    4 2
    معلومه این بیشرفها وضعشون تو اوکراین خیلی خرابه که این جوری دست پاچه شدن و دارن کار روانی انجام میدن دم عمو پوتین گرم که پوز این بی ناموسها رو یک تنه به خاک مالیده.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 1
      اروپا تازه فهمیده چیکار باید انجام بده و تازه داره راه میوفته
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    کاش هواپیما هم بدن به اوکراین تا پوتین حرف نا حق نزده باشه .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 2
    روسبه لیاقت ارج و منزلتی که الان داره رو نداره . هر جور شده باید به پایین کشیدش تا به یک کشور معمولی تبدیل بشه تا دیگه بقیه رو اینجور به دردسر نندازه .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 2
    حیف که امکان کمک مالی به اکراین نیست وگرنه من حاظر بودم زندگیم رابفروشم وکمک کنم تا پوزه متجاوز به خاک مالیده بشه
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 0
      عجب. من هم دوست دارم برم جنوب لبنان با اسقاطیلی ها بجنگم
    • ح IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      به یمنی ها کمک نمیکردی اما به نازی ها میخوای کمک کنی؟؟
  • یوسف از همدان IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    لهستان فهمیده در صورت اشغال اوکراین طعمه بعدی خودشونند. همانطوریکه در قره هفدهم تا پایان جنگ اول جهانی کشوری بنام لهستان نبود(بین روسیه و ایالت های آلمانی نشین تقسیم شده بود)و تنها بعد ازشکست آلمان در جنگ اول و فروپاشی روسیه تزاری مجددا کشور لهستان برای 20سال تشکیل شده و دوباره طعمه بعدی در جنگ دوم جهانی لهستان بود که توسط هیتلر و استالین اشغال شد و بعد از پایان جنگ دوم به عنوان کشوری ظاهرا مستقل با نظامی کمونیستی زیر پرچم بلوک شرق رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس