اوکراین: انواع جنگنده نسل چهارم ساخت غرب نیاز داریم

مشاور وزارت دفاع اوکراین گفت که این کشور در تلاش برای دستیابی به جنگنده‌های نسل چهارم ساخت غرب است.

به گزارش مشرق، مشاور وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه گفت که این کشور پس از تامین تانک‌های رزمی، برای دستیابی به جنگنده‌های نسل چهارم مانند «اف-۱۶» ساخت آمریکا تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، با اعلام برنامه‌های آلمان در ارسال تانک‌های «لئوپارد-۲» به «کی‌یف» در روز چهارشنبه و پایان دادن به هفته‌ها بن‌بست دیپلماتیک در مورد این موضوع، اینک نیروهای اوکراین در حال تقویت ارتش خود است.

این در حالی است که فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اخیرا اعتراف کرد که پدافند این کشور قادر به سرنگون کردن موشک‌های «خا ۲۲» روسیه نیست. فرماندهی نیروی هوایی اوکراین در پستی در فیسبوک نوشت که پدافند هوایی اوکراین قادر به سرنگونی برخی از پهپادها و هواپیماهای نظامی روسیه و موشک‌های «خا- ۲۲ » این کشور نیست.

«یوری ساک» مشاور وزارت دفاع اوکراین گفت:«مانع بزرگ بعدی اکنون تامین جنگنده خواهند بود.»

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جنگنده‌های قدیمی دارد که بیش از ۳۱ سال پیش از خط مونتاژ خارج شدند. این هواپیماهای جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می‌شوند.

مشاور وزارت دفاع اوکراین افزود: «اگر جنگنده غربی بدست آوریم، مزایای بسیاری در میدان نبرد کسب خواهیم کرد. ما تنها خواستار اف-۱۶ نیستیم، بلکه نیاز به انواع جنگنده‌ نسل چهارم داریم.»

یک خلبان اوکراینی نیز گفت که بسیاری از همتایان او در نیروی هوایی در اوقات فراغت در حال گذراندن کلاس‌های انگلیسی هستند و منتظر دریافت جنگنده‌های غربی همچون «اف-۱۶» هستند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت که خواستار دریافت جنگنده‌های چند منظوره از غرب برای مقابله با روسیه است. «یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما در آغاز تهاجم روسیه خواستیم که هواپیمای جنگی چند منظوره به اوکراین داده شود.»

وی افزود که بدون هوانوردی و بدون پدافند هوایی قابل اعتماد، انجام هرگونه عملیات جنگی دشوار است. «ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند پیشتر گفته بود که در صورت درخواست کی‌یف، هلند انتقال جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 1
    جنگ جهانی سوم نزدیک است. به امید ظهور منجی صلوات.
  • ش. AE ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 1
    اخه نه این که نفرش رو دارید
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست آن کشور، مانند نشستن بارسالار بر پشت اسب لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    من هم موافقم، از همهٔ سلاحهای جدید یه چندتا بفرستین، اقلأ یکیش میفته دست روس‌ها اون چیزهایی رو هم که ممکنه تا الان نمیدونستن می‌فهمن و سیستم‌های دفاعی بهتری در مقابلشون میسازن!!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    اف۱۶ های اماراتی و بحرینی و عمانی رو بدن اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس