روسیه: ۲ جنگنده اوکراینی را سرنگون کردیم/ کشته شدن ۶۰ نظامی کی‌یف

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از ساقط کردن ۲ فروند جنگنده اوکراینی در ادامه عملیات ویژه نظامی این کشور در کی‌یف خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد: ۲ فروند هواپیمای تهاجمی سوخو- ۲۵ اوکراین در یک روز در جمهوری خلق دونتسک سرنگون شدند.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این باره اضافه می کند: تلفات دشمن بر اثر گلوله باران در محورهای زاپروژیا و دونتسک در یک روز به ۶۰ سرباز اوکراینی رسید. همچنین، انهدام ۲ انبار سوخت و تجهیزات نظامی و ۳ انبار مهمات توپخانه برای دشمن در جمهوری خلق دونتسک و استان زاپروژیا انجام شده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: یگان‌ های توپخانه‌ روسیه هم بیش از ۲۰ نظامی اوکراینی را کشته، یک خودروی زرهی و یک دستگاه توپخانه هوویتزر را در محور کوبیانسک نابود کردند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    9 7
    پوتین یه ورشکسته ی تمام عیار است .
    • FR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      3 1
      خخخخخ دق کن
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    9 7
    هنوز اوکراین نیروی هوایی داره ؟ روسبه بدبخت شدی رفت .
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    8 5
    خدا قوت، مارو ببین پشت دیوار کی یادگاری نوشتیم. دومین ابرقدرت جهان ، با آن همه بمب هسته ای از پس اوکراینی که تمام توان هسته ایش را از بین برد برنیامد!!! راستی توان هسته ای به چه درد می خوره وقتی کسی ازش نمی ترسه؟؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      2 0
      حالا اینو بگو که قدرت اول دنیا (امریکا) تو کشوری مثل افغانستان با اون خفت و خاری فرار کرد ، اون همه آدم از ترس جونشون برا فرار آویزون شده بودن به هواپیماهای در حال حرکت برا پرواز . دیگه معنی ابر قدرت هم عوض شده به خدا .
  • وحید IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    11 4
    ی جوری از کلمه سرنگونی کردیم میگین که انگار خودشما سرنگون کردین !!!! آنهایی که به دنبال جنگ خونریزی بودن و هستن هیچ کدام پایان خوبی نداشتن ایرا را تاریخ میگوید ایران را پس میگیریم ...
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 0
      با ۳۵۰ هزار نفر وکالت به شاهزاده یا بدون اون پس میگیری گوگولی
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    10 4
    عملیات نظامی نه!!! تجاوز به خاک کشور دیگه ای کرده!!! حال آدم به هم میخوره از این طرز فکر شما
    • محمد قزل IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      2 0
      درود بر رزمندگان روسیه خدا پشت و پناه شما اکراین جزیی از خاک روسیه است
  • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 0
    غرب با فرسایشی کردن جنگ، میخواد روز به روز روسیه رو ضعیف تر کنه... اگر دقت کنید جوری به اوکراین سلاح و تجهیزات میدن که نه اوکراین بتونه پیروز جنگ بشه و نه بازنده جنگ... با فرسایشی کردن جنگ، اقتصاد و توان نظامی و پشتوانه اجتماعی روسیه تحلیل خواهد رفت.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    در اینکه جنگ در همه جا محکوم است هیچ شکی نیست ولی واقعاً باید کلاهتون رو بالا تر بگذارید. خواهشاً اصلاً نگید جنگ اوکراین. اگر خاطرتان باشه قبل از این جنگ آمریکا از افغانستان خارج شد و همه حتی یک سری از داخلی ها هماهنگ منتظر حمله ایران به افغانستان بودند ، همزمان با سفر نماینده پارلمان آمریکا به تایوان ، چین هم در آستانه ورود به جنگ شد. در همون زمان جریان اوکراین و ناتو شروع شد. خوشبختانه ایران هوشمندانه عمل کرد و چین هم وارد جنگ نشد ولی روسیه مجبور به جنگ شد و با قطع گاز روسیه آمریکا بزرگترین صادرکننده گاز ال ان جی در جهان شد و از طرفی با کاهش گاز اروپا صنایع کوچک اروپا تحت‌الشعاع قرار گرفته و می گیرد که بالطبع آمریکا جای اون رو در بازارهای جهانی پر می کنه ، و باز هم آمریکاست که با ارسال سلاح انبارهای سلاح های قدیمی خودش رو خالی می کنه و از اروپا هم میخواد که سلاح ارسال کنه که باز هم طبق گفته های خودشون ، اگر جنگ اوکراین ادامه پیدا کنه بسیاری از کشورها با کمبود سلاح مواجه و قطعاً هم در موضع ضعف قرار می گیرن و هم وابستگی اونها به آمریکا بیشتر میشه، روسیه هم درگیر جنگ است و به لحاظ اقتصادی ، سیاسی در دنیا و در داخل هم حزب حاکم محبوبیت خود رو از دست میده . به نظر شما حتی با پیروزی روسیه در این جنگ که احتمال اون خیلی کم هست تا اینجا برنده این جنگ کدام کشور است و اگر چین و ایران هم درگیر جنگ م یشدند ...
  • دانیال IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    درسته جنگ هیج وقت خوشایند نیست ولی الان معادلات جنگ اکراین به سمتی می ره شکست روسیه شاید میامد خوبی برای ما نداشته باشه باعث قدرتمند شدن ناتو و غرب میشه به نظر تعادل قوا برای ما بهتر است
  • جان به لب IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 8
    دعا کنید دنیا دو قطبی بمونه،دوستانی که حرف از شکست روسیه و پیروزی غرب میزنید،آینده نگر نیستید،فقط از روی احساسات سخن میگید،اگه چند تا کشور بی عرضه مثل چین وارد کارزار مقابله با غرب نشه کار خودش هم تمومه،غرب به سرکردگی آمریکا دنیا را زیر سلطه خواهد برد و آنچنان استعماری رقم خواهد زد،که یادی کنید از قرن ۱۹ و ۲۰.حالا هی منفی بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس