کد خبر 1458815
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه افتتاح نمی‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه افتتاح نمی‌شود، گفت: اگر شرایط فراهم شود برای تمام مدارس نمازخانه جذاب و شایسته دانش‌آموزان احداث می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز دیدار کرد و گفت: اگر شرایط فراهم شود برای تمام مدارس نمازخانه جذاب و شایسته دانش‌آموزان احداث می‌کنیم.

خان‌محمدی، ساخت نمازخانه در شأن دانش‌آموزان و معلمان را تکلیف دینی و اخلاقی خود دانست و افزود: پیش‌بینی نمازخانه جذاب در مدارس جدیدالاحداث تکلیف ما است ولی در خصوص مدارسی که قبلا ساخته شده و نمازخانه ندارد نیاز به حمایت و مجوزهای لازم داریم که با قول مساعد حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به این مهم دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این که تعداد ۶۹ هزار مدرسه دارای نمازخانه هستند، تصریح کرد: مدارس دارای دانش آموز کم از فضاهای در اختیار برای اقامه نماز استفاده می‌کنند ولی برای مدارس بزرگ باید نمازخانه مستقل پیش بینی کرد.

خان‌محمدی پیش بینی نمازخانه جذاب و مناسب با الگوگیری از معماری اسلامی- ایرانی را در روند تربیت دانش آموزان مهم توصیف کرد و افزود: از افتتاح مدارسی که آماده بهره برداری باشند ولی نمازخانه آن آماده نباشد خودداری می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است تمامی مدارس باید دارای نمازخانه شایسته و جذاب باشند و در صورت حمایت‌های لازم آمادگی ساخت نمازخانه برای تمام مدارس در سازمان نوسازی وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 2
    آفرین خوب فرهنگ ریاکاری رو در جامعه رواج می دین
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      پماد بمال دروغگو
  • atabat123 IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 1
    بخدا من نماز میخونم. نماز شب هم میخونم. ولی با این کارها مخالفم. پول الکی هدر میدین تو این بی پولی ملت. همون مدارس رو برید ببینید چقد دانش اموز زیر خط فقر داره. خدا رو خوش میاد. یعنی قیامت خدا از کدوم مورد سوال میکنه ازتون.
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      میشه حرف الکی نزنی؟
  • معلم IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    ای کاش به جای ساخت نمازخانه در مدارس و تبلیغات برای نمازخانه مدارس خانواده‌ها و دانش آموزان به نماز خواندن اعتقاد داشته باشند متاسفانه بنده چند سال هست که در جلسات مختلف به گوش ناشنوای آقایان رسانده ام که اعتقاد به دین در بین نسل جوان خیلی کم شده ..آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی لطفا سرتان رو زیر برف نکنید و با جلسات و همایش های الکی خودتان رو گول نکنید دهه شصت مدارس نمازخانه نداشتن ولی بچه ها در سالن و حیاط موکت پهن میکردن نماز میخواندن الان مدارس نمازخانه دارند ولی نمازخوان ندارند حالا بگردیم دنبال پرتقال فروش
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      حرف الکی نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس