هزاران امضا زیر طومار لغو نطق زلنسکی در جشنواره موسیقی ایتالیا

ده‌ها هزار ایتالیایی با امضای درخواستی، به برنامه سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در جشنواره مشهور موسیقی که مشابه «یوروویژن» است، اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار شهروند ایتالیایی در اعتراض به برنامه سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مسابقه موسیقی مشابه «یوروویژن» در ایتالیا، کارزاری را راه‌اندازی و طوماری را امضا کردند.

این طومار که ناتو و «سرکوب بیرحمانه روس‌زبانان جمهوری دونباس توسط رژیم کی‌یف» را مقصر جنگ اوکراین می‌داند، تاکنون حدود ۳۳ هزار امضا جمع کرده است.

در این طومار، از سازمان‌دهندگان جشنواره موسیقی «سانرمو» که نسخه ایتالیایی مسابقه موسیقی «یوروویژن» است، خواسته شده تا دعوت زلنسکی را برای حضور در این جشنواره لغو کنند. زلنسکی قرار است از طریق تماس ویدئویی، در شب فینال این مسابقه که ۱۱ فوریه برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا گفته است که این رویداد «نباید هیچ چیزی باشد جز جشنواره موسیقی ایتالیایی.»

وی درباره این موضوع گفت: زلنسکی؟ نمی‌دانم او چطور خواننده‌ای است. اگر فرصت تماشای این جشنواره را داشته باشم، تنها به موسیقی گوش خواهم داد نه هیچ چیز دیگر.

سالیوینی اضافه کرد که گرچه از «موضع غرب» درباره جنگ اوکراین حمایت می‌کند اما سِن جشنواره موسیقی سانرمو «تنها باید برای موزیک رِزرو شود.»

الساندرو دی باتیستا، قانونگذار اسبق ایتالیا در حال سازماندهی یک «کارزار ضد جشنواره» برای اعتراض به سخنرانی و حضور زلنسکی است.

در ۱۱ ماه سپری شده از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، زلنسکی همواره در رویدادهای غربی، یک آگهی تبلیغاتی بوده است. بازیگر و کمدین سابق، در جشنواره موسیقی «گلاستونبری» انگلیس، جشنواره فیلم کَن و ونیز و اوایل ماه جاری هم در مراسم گلدن گلوب سخنرانی کرد.

حمایت ایتالیایی‌ها از زلنسکی و اقدامات ناتو در اوکراین، از تمام کشورهای غرب اروپا کمتر است. بر اساس یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، ۵۰ درصد ایتالیایی‌ها با ارسال کمک تسلیحاتی از این کشور به اوکراین مخالف بوده و درصدی تقریباً مشابه خواستار پایان فوری جنگی هستند حتی اگر اوکراین مجبور به تسلیم بخشی از قلمرو خود شود. با این حال، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا نسبت به «حمایت کامل از اوکراین» متعهد شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    مردک کشورش در حال جنگه،میلیونها آواره،اسیر،زخمی،کشته اونوقت هنوز دست از دلقک بازی برنداشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس