به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از طرح «سامانه برپا» ( برنامه پشتیبان آموزشی) باحضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و آقا محمدی جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن همدردی با خانواده جانباختگان و آسیبدیدگان زلزله خوی، اظهار کرد: باید ظرفیت کار خیر را فراهم کنیم.
وی با اشاره به تلاشها برای بازگشت امور تربیتی که از کارهای جهادی بوده است، ادامه داد: هیچ جا نمیتوانستیم فکر کنیم از هر دو کلاس درس، یکی را خیرین بسازند.
نوری تصریح کرد: ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانشآموز شهید داریم و باید به این الگوها توجه کنیم.
آقا محمدی جانشین وزیر کشور نیز در این جلسه گفت: ۲۰۲۰ محله در کشور داریم که کمتر برخوردار هستند و مشکلات متعددی دارند.
وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این ۲۰۲۰ محله زندگی میکنند، ادامه داد: ۱۴۱ جلسه برگزار شد که برای افراد زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال افراد این محلات اقدامی کنیم. برای افراد بالای ۳۰ باید اوضاع بهتر شود اما برای افراد زیر ۳۰ سال باید تحول صورت گیرد.
آقامحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر ثانیه هر فرد ۱۰ هزار تومان ارزش دارد، افزود: باید به سمتی برویم که هر ثانیهای ۶۰۰ هزار تومان شود یعنی خود فرد کارآفرین شود پس اگر کاری قرار است در این محلات صورت گیرد آموزش و تربیت است.
وی با به آمار بازماندگان از تحصیل در این محلات اشاره کرد و گفت: ۸۷۴ هزار نفر شناسایی شدند که بازمانده از تحصیل هستند یعنی از بین سنین ۶ تا ۱۷ سال هستند که مدرسه نرفتند؛ البته ۱۵۰ هزار نفر از این لیست کم شده است.
رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله افزود: عدهای از بچههایی که در این محلات تحصیل میکنند، وضعشان خوب است اما امکاناتشان با دیگران برابر نیست که کلاسهای کنکور البرز را برای این دانشآموزان که در دوره متوسطه دوم هستند از هفته آینده ارائه میشود.
وی ادامه داد: بچههایی هم در یک یا دو درس مشکل دارند که قرار شد بانک زبان داشته باشیم که کسی که درسی بلد است، پشتیبان کسی باشد که درس را بلد نیست. در این راستا تمام محلات شورای مدرسه دارند و بچه ها را آنالیز میکنند و برای شرکت در این آموزشها تشویق میکنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد معلم ها و گروههای جهادی باانگیزه کم نیست گفت: در قالب «سامانه برپا» که امروز رونمایی میشود میخواهیم ظرفیت ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت های جهادی را توسعه دهیم. تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت میکنند تا به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کنند.
حمیدرضا خانمحمدی مسؤول قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر نیز در این مراسم اظهار کرد: 11ماه از شکل گیری قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر میگذرد و به دنبال حل مسأله است نه انجام کارهای روتین و منظمی که به بخش های مختلف محول میشود.
وی با بیان اینکه از ابتدا همکاری با ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله مطرح و کمتر از دو هفته تفاهمی برقرار شد، افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شد، به عنوان مثال دانش آموزانی که به دلایل نداشتن لوازم التحریر از تحصیل باز میماندند تحت پوشش قرار گرفتند. فهرست مدارس با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 70 درصد احصا شده است و در پی تکمیل این فضاها هستیم و قرار شد به ما در این زمینه کمک کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه پرورشی و تربیتی و حوزه آسیب های اجتماعی نیز در دستورکار قرار گرفت، گفت: بحثی با عنوان «بانک زمان» در جلسات ابتدایی مطرح و قرار شد به نقطه ای برسد که امروز نهایی شود و شاهد رونمایی سامانه «برپا» باشیم.
خانمحمدی ادامه داد: تعداد معلم ها و گروههای جهادی باانگیزه کم نیست. در قالب سامانه برپا میخواهیم ظرفیت ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت های جهادی را توسعه دهیم و امیدواریم زیرساخت ها به خوبی فراهم شود.
وی با بیان اینکه این سامانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش بسیار کمک کننده است، اظهار کرد: تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت میکنند تا به عنوان مثال به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند.
خانمحمدی ادامه داد: این یک شروع است و امیدواریم به سرعت آماده ارتقا و زیرساخت ها فراهم شود تا افت کیفیت تعلیم و تربیت و با این سامانه در محلات حاشیه ای به حداقل برسد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد معلم ها و گروههای جهادی باانگیزه کم نیست گفت: در قالب «سامانه برپا» که امروز رونمایی میشود میخواهیم ظرفیت ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت های جهادی را توسعه دهیم. تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت میکنند تا به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کنند.
حمیدرضا خانمحمدی مسؤول قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر نیز در این مراسم اظهار کرد: 11ماه از شکل گیری قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر میگذرد و به دنبال حل مسأله است نه انجام کارهای روتین و منظمی که به بخش های مختلف محول میشود.
وی با بیان اینکه از ابتدا همکاری با ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله مطرح و کمتر از دو هفته تفاهمی برقرار شد، افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شد، به عنوان مثال دانش آموزانی که به دلایل نداشتن لوازم التحریر از تحصیل باز میماندند تحت پوشش قرار گرفتند. فهرست مدارس با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 70 درصد احصا شده است و در پی تکمیل این فضاها هستیم و قرار شد به ما در این زمینه کمک کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه پرورشی و تربیتی و حوزه آسیب های اجتماعی نیز در دستورکار قرار گرفت، گفت: بحثی با عنوان «بانک زمان» در جلسات ابتدایی مطرح و قرار شد به نقطه ای برسد که امروز نهایی شود و شاهد رونمایی سامانه «برپا» باشیم.
خانمحمدی ادامه داد: تعداد معلم ها و گروههای جهادی باانگیزه کم نیست. در قالب سامانه برپا میخواهیم ظرفیت ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت های جهادی را توسعه دهیم و امیدواریم زیرساخت ها به خوبی فراهم شود.
وی با بیان اینکه این سامانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش بسیار کمک کننده است، اظهار کرد: تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت میکنند تا به عنوان مثال به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند.
خانمحمدی ادامه داد: این یک شروع است و امیدواریم به سرعت آماده ارتقا و زیرساخت ها فراهم شود تا افت کیفیت تعلیم و تربیت و با این سامانه در محلات حاشیه ای به حداقل برسد.