۳۸ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پرداخت شد 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۸ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح رتبه بندی معلمان پرداخت شد و بخش دیگری که از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ باقی مانده نیز به زودی‌ تامین و توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق، اصغر باقر زاده روز پنجشنبه در آیین سپاس معلم در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان خمین، افزود: تمام مشکلات رتبه بندی معلمان جمع آوری شده است و اعتراضات به رتبه بندی و کسانی که رتبه نگرفتند در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان تنها موضوع پیگیری شده در در وزارت آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: سرفصل‌های مهمی در این وزارتخانه آغاز شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بهسازی مدارسی که سرعت آن بیش از ۳۵ سال کاهش یافته بود از مسائل در حال پیگیری در این نهاد است و در برخی استانها ۵۰ درصد مدارس نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

باقرزاده گفت: کمک خیران در این زمینه از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سالهای گذشته به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی توضیح داد: سیاست وزیر سابق آموزش و پرورش در برعهده گرفتن ۵۰ درصد از نوسازی مدرسه توسط این نهاد موجب تشویق خیران مدرسه ساز شد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بهسازی فضاهای پرورشی را سرفصل دیگر اقدامات نهاد تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: ۳۴۸ اردوگاه در سطح کشور داریم و ۶۰ میلیارد تومان پارسال به اردوگاه‌ها تخصیص یافت.

باقرزاده تصریح کرد: ۶۴ اردوگاه در سال گذشته به منظور استفاده روزانه بهسازی شد.

وی گفت: ۱۱۰ کانون از یکهزار و ۱۰۰ کانون کشور سال گذشته بهسازی شد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۲ مرکز رشد، مشاوره تربیتی به ۷۲۰ مرکز افزایش یافته است.

باقرزاده بیمه شاغلان و بازنشستگان، رفاهیات و هم ترازی حقوق را از دیگر سرفصل های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: به منظور تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری مجوز استخدام ۲۵ هزار آموزگار و ۱۱ هزار مربی پرورشی داده شده است.

باقرزاده بیان کرد: ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و در هر سال ۲۵ هزار دانشجو در این مراکز جذب می‌شود و با تامین فضای فیزیکی برای خوابگاه و کلاس این ظرفیت قابل افزایش است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظام ارزشیابی عمدتا تک ساعتی بوده و معلمان، مدیران و مربیان را می سنجید و تلاش شده در نظام رتبه بندی توانمندی ها و خلاقیت های معلمان ارزیابی شود.

باقرزاده با اشاره به ارزشیابی دانش آموزان گفت: برای واردن کردن جمع نمرات آزمون های نهایی به کنکور مبارزه زیادی کردیم.
وی افزود: آزمون‌های خرداد ماه گلوگاه دیگری است که می تواند به صحت آزمون ها ضربه بزند و آموزش و پرورش از طریق دقت و صحت این آزمون ها می تواند مدعی شناخت توانمندی دانش آموزان شود.

باقرزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش به وسیله سنجش، شهاب، رغبت و سلامت جسمی می‌تواند تعیین کند هر فرد برای چه شغلی مناسب است.

وی، محتوای کتاب های درسی، مشارکت دانش آموزان و یکپارچه سازی سامانه‌های آموزش و پرورش را از دیگر سرفصل‌های این نهاد بیان کرد.

معاون وزیر پرورشی آموزش و پرورش گفت: تخصیص منابع مالی به مدرسه برای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی از دیگر اقدامات این نهاد است.

باقرزاده یادآور شد: سامانه «نورینو» به منظور امکان مشاهده وضعیت اقدامات و امکانات پرورشی و تربیتی راه اندازی و ارزیابی کمی و کیفی این اقدامات ایجاد کرده است.

وی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاغل، ۸۰۰ هزار بازنشسته و ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بار سنگینی بر آموزش و پرورش است اما تمام تلاش‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف بکار گرفته شده است.

باقرزاده تاکید کرد: معلمان با تجربه به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس