۲ هزار دانش آموز کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر کشور در آستانه ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اصغر باقرزاده عصر دوشنبه در نشست تخصصی مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران استان همراه با تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی افزود: سهم خراسان جنوبی از برنامه دیدار با مقام معظم رهبری ۳۹ دانش آموز است.

وی گفت: این دانش‌ آموزان منتخبی از اقشار و تشکل‌های مختلف دانش‌ آموزی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌ آموزان، بسیج دانش‌ آموزی، سازمان دانش‌ آموزی، جوانان هلال احمر، دانش‌ آموزان عشایری، شورای دانش‌ آموزی، هیات‌های مذهبی دانش‌ آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمپاد و مجموعه‌ای از طیف‌های مختلف دانش‌ آموزان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه فراگیر پرورشی مدرسه، مقدمه‌ای برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است و ناظر بر تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی مدارس خواهد بود.

وی گفت: تا قبل از این، حجم بالای دستورالعمل‌ها، نبود تدارک فرصت لازم در برنامه درسی برای اجرای برنامه پرورشی، توجه نداشتن به تربیت تمام‌ساحتی دانش‌ آموزان، غفلت از عاملیت متربیان در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تصدی‌گری مدیران، معاونان و مربیان، نبود امکان نظارت و سنجش اثربخشی کیفیت برنامه‌ها از مهمترین چالش‌های فعالیت‌های پرورشی به شمار می‌رفت.

باقرزاده با اشاره به حمایت دانش آموزان ایرانی از کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی در نوار غزه اضافه کرد: دانش آموزان ایران اسلامی با نواختن زنگ همبستگی با دانش آموزان فلسطینی و پویش طوفان آب، مراتب همبستگی با دانش آموزان غزه و حمایت خود از قیام به حق طوفان الاقصی را نشان دادند.

وی از اجرای پویش فریاد عروسک‌ها همزمان با ۱۳ آبان توسط بسیج دانش آموزی و دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد و گفت: همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: اگر امروز خراسان جنوبی در رأس ارزیابی‌های کشور در عرصه‌های مختلف قرار دارد، مرهون وجود معلمان ارزشی است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد با اشاره به حوادث دردناک غزه ادامه داد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که داعیه حقوق بشری و دفاع از حق کودکان، شعارهای توخالی و فریبنده‌ای بیش نیست.

وی گفت: جنایاتی که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در باریکه غزه مرتکب می‌شود، هولوکاست واقعی صهیونیسم بین الملل علیه بشریت، انسانیت و مسلمانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر به خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند هم دیدار کرد و از تمرکز مدارس کشور بر پنج فعالیت پرورشی و فرهنگی خبر داد.

باقرزاده همچنین در اجتماع تشکل‌های دانش آموزی خراسان جنوبی که در سالروز شهادت "محمدحسین فهمیده" روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در بیرجند برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

حدود ۱۹۵ هزار دانش‌ آموز در یک هزار و ۸۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس