کد خبر 1459706
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
دست سرباز کره جنوبی تصادفا روی ماشه رفت؛ سئول با همسایه تماس گرفت

تیراندازی تصادفی یک سرباز کره جنوبی در جریان یک دوره آموزشی در امتداد مرز کره شمالی، سئول را مجبور کرد تا با پیونگ‌یانگ تماس گرفته و ماهیت حادثه را شرح دهد.

به گزارش مشرق، در پی تیراندازی تصادفی یک سرباز کره جنوبی در جریان یک جلسه آموزشی در نزدیکی مرز کره شمالی، سئول در تماس با پیونگ‌یانگ بر غیرعمدی بودن این اتفاق تاکید کرد.

بر اساس گزارش‌ها این سرباز در این جلسه آموزشی در یکی از پست‌های دیده‌بانی واقع در منطقه غیرنظامی استان گانگ‌وون-دو، چهار گلوله شلیک کرده است. تمام گلوله‌ها در خاک کره جنوبی در خط مرزی نظامی بین دو کره فرود آمده‌اند.

یکی از مقامات واحد نظامی مستقر در این منطقه گفت: هیچ نشانه خاصی از طرف کره شمالی دیده نشده و تحقیقات درباره دلیل و ماهیت دقیق حادثه در حال انجام است.

در ماه مه ۲۰۲۰، دست کم چهار گلوله از کره شمالی شلیک و به یکی از پاسگاه‌های کره جنوبی در بخش مرکزی منطقه غیرنظامی برخورد کرد. در نتیجه این اتفاق، نیروهای کره جنوبی به روی نیروهای کره شمالی آتش گشوده و بعد از سال‌ها نخستین درگیری و تبادل آتش بین سئول و پیونگ‌یانگ اتفاق افتاد.

این اتفاق پس از ماه‌ها تشدید تنش در شبه جزیره کره و همزمان با افزایش آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و افزودن قانون استفاده از سلاح هسته‌ای به قانون ملی کره شمالی، رخ داده است. رهبر کره شمالیاز سئول و واشنگتن خواسته تا برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک را متوقف کنند؛ رزمایش‌هایی که پیونگ‌یانگ آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس