.

دولت کره جنوبی روز دوشنبه ادعا کرد که کره شمالی برای چهارمین روز متوالی از پاسخگویی به تماس‌ها از طریق کانال ارتباطی مشترک اضطراری و خط تلفن نظامی خودداری کرده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری" یونهاپ" دو کره معمولاً دو بار در روز از طریق کانال ارتباطی اضطراری و خط تلفن نظامی تماس برقرار می‌کنند. این تماس تنها در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه در تقویم میلادی) برنامه ریزی نشده است.
وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی «به احتمال زیاد خطوط ارتباطی» با سئول را به صورت یکجانبه «قطع» کرده است، زیرا پیونگ یانگ از ۷ آوریل (جمعه) به تماس‌های کره جنوبی پاسخ نداده است.

وزارت دفاع ملی کره جنوبی اعلام کرد که این وزارتخانه روز دوشنبه تلاش کرده است از طریق خط تلفن نظامی با کره شمالی تماس بگیرد، اما این تماس‌ها بی‌پاسخ ماندند.

کو بیونگ سام، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی به خبرنگاران گفت: ما به نظارت دقیق اوضاع و بررسی اقدامات بیشتر ادامه خواهیم داد.

کو گفت که کره شمالی در گذشته کانال ارتباطی مشترک با کره جنوبی را قطع و پس از کاهش تنش‌ها آن را احیا کرده است.

پیش از این نیز تماس‌های مرزی میان دو کشور متوقف شده بود. برای نمونه، پیونگ یانگ در ژوئن ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات فنی ناشی از بارش باران پاسخ به تماس‌های طرف جنوبی را متوقف کرد.

کره شمالی در تابستان ۲۰۲۰ نیز در اعتراض به انتشار اعلامیه‌های انتقادی فعالان کره جنوبی، ارتباط تلفنی با سئول را قطع کرد.

قطع تماس‌های سئول و پیونگ یانگ در حالی است که اعتراض‌های کره شمالی به رزمایش‌های همسایه جنوبی با آمریکا شدت گرفته و چندین آزمایش موشکی و تسلیحاتی انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس