کد خبر 1490373
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
ترودو

نخست‌وزیر کانادا در سفر به کره جنوبی در پارلمان این کشور ادعا کرد کانادا آمادگی دارد با سئول برای دفع حملات موشکی پیونگ یانگ همکاری کند.

به گزارش مشرق، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز (چهارشنبه) گفت کشورش آماده است با کره جنوبی در پروژه‌های معدنی حیاتی و انرژی پاک شریک شود و تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی را دفع کند.

براساس گزارش العربیه‏‏ ترودو در سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی ادعا کرد که کانادا متعهد به افزایش تعامل نظامی برای کاهش تهدیدات علیه امنیت منطقه است و در عین حال با سئول برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی همکاری می‌کند.

ترودو گفت، کانادا آماده است تا مشارکت خود را با دوستانی مانند کره در همه چیز، از مواد معدنی حیاتی گرفته تا نوآوری‌های با فناوری پیشرفته و راه حل‌های انرژی پاک، تقویت کند. کانادا متعهد است نه تنها تجارت خود را افزایش دهد، بلکه مشارکت نظامی خود را نیز به عنوان ابزاری برای کاهش تهدیدات علیه امنیت منطقه افزایش دهد.

ترودو روز سه‌شنبه در اولین سفر یک رهبر کانادا در ۹ سال اخیر وارد سئول شد، زیرا دو کشور به دنبال تقویت همکاری در زمینه امنیت و مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی (EV) و جشن شصتمین سالگرد روابط خود هستند.

ترودو و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اواخر روز چهارشنبه نشست و کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 1
    کانادا نوچه یانکیستان و انگلستان چه با دمش گردو می شکند از این که توانسته اند بین ملت کره خصومت و دشمنی ایجاد کنند و البته ناراحت از این که نتوانسته اند همه ملت کره را برده خود کنند!!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 0
    با پاتریوت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس