کد خبر 1478044
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کره شمالی: آمریکا، سرطانی برای صلح جهانی است

رسانه دولتی کره شمالی با بیان اینکه رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را تا آستانه جنگ اتمی رسانده، نسبت به انجام اقدام تهاجمی در واکنش به این تنش‌زایی‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، کره شمالی هشدار داد که رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، تنش‌ها را به آستانه جنگ اتمی رسانده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد پنجشنبه به نقل از «چو جو-هیون» - که او را تحلیلگر امور امنیت بین‌الملل معرفی کرد - گزارش داد که پیونگ‌یانگ در مقابله با این اقدامات، گام‌های نظامی تهاجمی برمی‌دارد.

چو هشدار داد که رزمایش‌های نظامی «دیوانه‌وار» کره جنوبی و آمریکا، شبه‌جزیره کره را به «بشکه باروتی» تبدیل کرده است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، وی درباره واکنش کره شمالی توضیح داد: «بازدارندگی جنگی ما کماکان با اقدامات تهاجمی، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به ماموریت حیاتی خود را نشان خواهد داد».

این تحلیلگر کره شمالی که به احتمال زیاد در حال قرائت بیانیه‌ای دولتی بود، تصریح کرد: «هیجان رویارویی نظامی بی‌پروای آمریکا و پیروانش علیه کره شمالی، وضعیت شبه‌جزیره کره را به یک فاجعه غیرقابل برگشت تا آستانه یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد».

طبق این گزارش، چو ضمن توصیف آمریکا به عنوان «سرطانی برای صلح جهانی»، افزود: «اکنون جامعه بین‌المللی به اتفاق آرا امیدوار است که ابرهای سیاه جنگ هسته‌ای بر فراز شبه جزیره کره هر چه زودتر از بین برود».

پیش از این، نیروی دریایی سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، رزمایش دو روزه ضد زیردریایی برگزار کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 1
    احسنت ، دقيقأ همینطوره ، دم کرهٔ شمالی گرم که زده تو خال!!!!
  • مردم IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 1
    کره شمالی غلط خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس